پادیوم بلاگ

چرا بانکداری دیجیتال مهم‌ترین راز موفقیت کسب و کار‌ها است؟

شادی سجادی
مقالات

اگر شما یک کسب و کار دارید باید همیشه در رقابت باقی بمانید و در کنار آن کارایی خود را حفظ کنید و در کنار آن به یاد داشته باشید، استفاده درست در زمان مساوی با پول است. بانکداری دیجیتال به شما این کمک را می‌:ند. در این یادداشت سعی کردیم درباره‌ی تاثیر بانکداری دیجیتال بر موفقیت کسب‌وکارها صحبت کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «تفاوت بانکداری دیجیتال و بانکداری باز» را هم بخوانید.

لبه رقابت و آسایش کجا است؟

بانکداری دیجیتال؛ امنیت، انعطاف‌پذیری و آزادی بیشتری برای صاحبان کسب و کار‌های کوچک و مشتریان خود فراهم می‌کند.

امروزه مشتریان نیز انتظار دارند، پرداخت‌های خود را با استفاده از اپلیکیشن‌ها انجام دهند!

یک مطالعه تائید کرد که ۶۰ درصد از مردم ترجیح می‌دهند، بتوانند هزینه همه خدمات و کالاهایی که دریافت می‌کنند را با استفاده از برنامه‌های خود پرداخت کنند. امروزه تقریبا تمام بانک‌ها نیز اپلیکیشن موبایلی خود را دارند.

بانکداری دیجیتال چیست؟

دیر یا زود، تمام پروسه‌های بانکی سنتی، فعالیت‌ها و زیرساخت‌های آن‌ها دیجیتالی خواهد شد.
بانک‌های دیجیتال زیرساخت Back-end خود؛ از توسعه محصول گرفته تا خدمات مشتری را به صورت خودکار در می‌آورند.
و به معنی واقعی کلمه، هسته اصلی تمام بانک‌ها در حال دیجیتالی شدن است.

چرا کارآفرینان به سمت بانک‌های دیجیتال حرکت می‌کنند؟

بانکداری موبایلی کاربران را قادر می‌سازد تا فعالیت‌هایی را که با آن‌ها آشنا هستند انجام بدهند؛ مثلا کارهایی از قبیل انتقال پول، پرداخت قبوض و چک کردن حساب‌ها. این موضوع برای صاحبان کسب و کار مفید است چرا که کاربر با دیدن الگویی یکسان تجربه کاربری بهتری خواهد داشت.

تجربه بهتر و شخصی‌تر برای مشتری

بانک‌های دیجیتال برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان خود آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و با بررسی نیاز‌های آن‌ها عادت‌های خرج کردن‌شان را پیدا می کنند. بانک‌های دیجیتال دقت می‌کنند که این موضوع به نفع مشتریان‌شان است. آن‌ها درک می‌کنند که وقتی مشتریان تجربه مثبتی داشته باشند، تمایل به وفاداری بیشتری به بانک هم خواهند داشت.

چند نمونه از مواردی که با استفاده از بانکداری آنلاین تسهیل می‌شوند.

راحتی پیدا کردن سوابق

با استفاده از بانکداری دیجیتال امکان جستجو در سوابق قبلی حساب‌های بانکی وجود دارد، صاحبین کسب و کار‌ها می توانند با استفاده از بانکداری آنلاین، به راحتی حساب‌های کسب و کار خود را در حساب خود مشاهده کنند. تنها کافیست به تاریخ پرداخت مراجعه شود تا تمام اطلاعات آن در دسترس قرار گیرد.

راحتی در بروز کردن اطلاعات شخصی

گاهی اوقات نیاز است اطلاعات شخصی و یا اطلاعات شرکت تغییر کند. از طریق بانکداری آنلاین،به راحتی می توان با وارد کردن حساب به صورت آنلاین، مشخصات را اصلاح کرد.

دسترسی به یک دستیار بانکی آنلاین

هنگامی که مشکلی با حساب بانکی به وجود می‌آید، صاحبین کسب و کار لازم نیست نگران چیزی باشند زیرا همیشه یک مرکز پشتیبانی مشتری وجود دارد که در حل و فصل مشکلات کمک می کند.

منبع: blog.shore.com