پادیوم بلاگ
پرکاربردترین سرویس‌های پادیوم در ۱۴۰۳

چه سرویس‌هایی پرکاربردترین سرویس‌های پادیوم در سال ۱۴۰۲ بودند؟

رضا دهقان
کسب و کار ، مقالات

سال ۱۴۰۲ با تمام فراز و نشیب‌ها سال خوبی برای پادیوم بود. در این سال پادیوم تلاش کرده با متمرکز کردن توجه خود روی بهبود سرویس‌های موجود و حذف سرویس‌های کمتر کاربردی خدمات خود را بهینه‌تر و با کیفیت بهتر در اختیار مشتریان قرار دهد. در ادامه پرکاربردترین سرویس‌های پادیوم در سال ۱۴۰۲ را مرور می‌کنیم.

سرویس‌های احراز هویت

به دلیل دستورالعمل‌های بانک مرکزی در خصوص جلوگیری از کلاهبرداری و پولشویی و تلاش بیشتر کسب‌و‌کارها برای افزایش امنیت خود، سرویس‌های احراز هویت پادیوم شامل تایید هویت کاربر به کمک تشخیص چهره، دریافت اطلاعات کارت ملی، تطتبیق عکس با چهره، احراز هویت تصویری و ورود یکپارچه پاد پرکاربردترین سرویس‌های پادیوم بودند.

سرویس‌های بانکی و مالی

سرویس‌های بانکی و مالی پادیوم از جمله نمایش وضعیت نهایی تراکنش، انتقال وجه (گروهی، کارتابلی، پل، ساتنا، پایا، سپرده و کارت‌به‌کارت)، پرداخت، حساب دیجیتال پاسارگاد و تسهیم در فروش دیگر سرویس‌های پرکاربرد پادیوم بودند.

سرویس‌های استعلام

استعلام و تبدیل بانک‌ها (شماره حساب به شماره شبا، شماره کارت به شماره حساب، شماره کارت به شبا) و استعلام چک نیز از جمله سرویس‌های پرکاربرد پادیوم در سال ۱۴۰۲ بودند. 

پرکاربردترین راهکارهای پادیوم

راهکارهای دیجیتال پادیوم مجموعه‌ای از سرویس‌های مختلف‌اند که برای حل یک چالش خاص در کسب‌و‌کارها توسعه پیدا کرده‌اند. پرکاربردترین راهکارهای دیجیتال پادیوم در سال ۱۴۰۲ شامل راهکارهای زیر بوده‌اند:

راهکار مدیریت وجوه تنخواه کسب‌و‌کار

این راهکار با هدف سهولت و شفافیت در فرایندهای تنخواه‌گردانی توسعه پیدا کرده است. به کمک این راهکار جامع، فرایندهای تنخواه‌گردانی به طور کامل بر بستر دیجیتال انجام شده و ضمن حل چالش‌های مالیاتی و مدیریتی، امکان نظارت و پیگیری مخارج تنخواه به طور کامل فراهم شده است.

راهکار درگاه پرداخت اینترنتی پاد

راهکار درگاه پرداخت پاد فرایند دریافت درگاه پرداخت را تسهیل کرده و به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق پنل خود درگاه را دریافت کرده و به سادگی در کسب‌و‌کار خود پیاده‌سازی کنند. تمام فرایندهای پرداختی شامل دریافت وجه، صدور فاکتور و دریافت کد رهگیری از طریق درگاه پرداخت پاد قابل انجام است.

راهکار جامع پرداخت کسب و‌کارهای واسط

پلتفرم‌ها در مرکز اقتصاد دیجیتال قرار گرفته‌اند. یکی از چالش‌های پلتفرم‌ها (کسب‌و‌کارهای واسط) همکاری با ذی‌نفعان و تسهیم فروش است. با کمک راهکار پرداخت کسب و‌کارهای واسط پادیوم، سهم فروش هر ذی‌نفع در مبدا مشخص شده و در زمان پرداخت مشتری، به صورت مستقیم به حساب تعیین‌شده واریز می‌شود. 

چشم‌انداز پادیوم برای سال ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۳ پادیوم قصد دارد ضمن ادامه بهبود سرویس‌ها، سهم خود در بازار APIها و راهکارهای کاربردی برای کسب‌و‌کارها را از طریق ایجاد راهکارها و سرویس‌های خلاقانه و نوآورانه افزایش دهد. همچنین توسعه و بهبود تجربه کاربری به صورت مداوم در دستور کارهای پادیوم قرار داشته و تلاش می‌شود تا کاربران تجربه لذت‌بخش‌تر و ساده‌تری برای استفاده و پیاده‌سازی سرویس‌ها داشته باشند.