پادیوم بلاگ
سرویس استعلام هویت پرداخت کننده پادیوم

سرویس استعلام هویت پرداخت‌کننده پادیوم

رضا دهقان
کسب و کار ، مقالات

یکی از چالش‌های کسب‌و‌کارهای فعال بر بستر دیجیتال، مقابله با کلاهبرداری و جلوگیری از سوءاستفاده است. موارد بسیاری وجود داشته که کلاهبرداران با استفاده از کارت دیگران خرید انجام داده و سپس با لغو خرید، تلاش می‌کنند مبلغ خرید را به حساب دیگری منتقل کنند. هرچند راهکارهای پلیس فتا و سیستم‌های داخلی کسب‌و‌کارهای متوسط و بزرگ تا برای شناسایی واریز تا حد زیادی در کنترل کلاهبرداری‌ها موفق بوده است، اما هنوز هم نیاز به راهکاری برای پیشگیری از انجام واریز و درگیر شدن کسب‌و‌کارها در فرایندهای قانونی احساس می‌شود. سرویس استعلام هویت پرداخت‌کننده این نیاز را برطرف می‌کند.

سرویس استعلام هویت پرداخت‌کننده چیست؟

این سرویس هویت خریدار را با مشخصات کارت بانکی تطبیق داده و در صورت عدم تطابق، درخواست پرداخت را رد می‌کند. به عبارت دیگر، خریدار تنها با کارت متعلق به خود می‌تواند خرید را انجام دهد. این سرویس برای تمام کسب‌و‌کارهایی که درگاه پرداخت دارند، نقش یک عامل پیش‌گیرانه را بازی می‌کند.

این سرویس چگونه کار می‌کند؟

سرویس استعلام هویت پرداخت‌کننده پادیوم می‌تواند با دریافت نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد یا کد ملی با شماره کارت، هویت پرداخت‌کننده را تایید کند. در جدول زیر خدمات و قیمت‌های این سرویس را مشاهده می‌کنید:

سرویسقیمت به ازای هر فراخوانی
تطبیق شماره کارت و کد ملی و تاریخ تولد۱۲۰ تومان
تطابق شماره شبا و کد ملی و تاریخ تولد۱۲۰ تومان
بررسی تطابق کارت با نام و نام خانوادگی۳۵۰ تومان
تطابق شماره حساب با نام و نام خانوادگی۳۵۰ تومان
تطابق شبا با نام و نام خانوادگی۳۵۰ تومان
جدول قیمت‌های سرویس استعلام هویت پرداخت‌کننده

شما می‌توانید مستندات مربوط به این سرویس را در لینک زیر مشاهده کنید:

درخواست سرویس 

برای درخواست این سرویس کافی است یک حساب کسب‌و‌کاری در سایت پادیوم ایجاد کرده و سرویس تطابق اطلاعات بانکی و هویتی را از منوی پنل خود انتخاب کنید. همچنین در لینک زیر امکان فراخوانی آزمایشی سرویس برای شما فراهم شده است:

در صورتی که در رابطه با این سرویس سوال یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان پادیوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند: