پادیوم بلاگ
تصویر یک مرد در حال پرداخت با QR code در فروشگاه

سرویس پرداخت با QR code | راهکاری نوین برای پرداخت

رضا دهقان
کسب و کار ، مقالات

پرداخت با QR code یکی از روش‌های بهینه و سریع برای پرداخت هزینه کالا یا خدمات است که طی سال‌های اخیر توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. در مدل‌های کسب‌و‌کارهای فعال در فضای دیجیتال حذف گام‌های غیرضروری از مرحله انتخاب محصول تا مرحله پرداخت یکی از رویکردهای اصلی برای ایجاد یک تجربه کاربری رضایت‌بخش است. سرویس پرداخت با QR code پادیوم با ذخیره شناسه پرداخت محصول، امکان هدایت مستقیم مشتریان به صفحه پرداخت را فراهم می‌آورد.

QR code چیست؟

عبارت QR code مخفف عبارت Quick Response Code (به معنی کد پاسخ سریع) است و در واقع نسخه بهتری از بارکدهای قدیمی به شمار می‌رود. QR codeها می‌توانند حجم بالایی از اطلاعات متفاوت، از لینک گرفته تا اطلاعات تماس و… را در خود ذخیره کنند. سپس هر شخصی با گوشی‌های هوشمند (که به طور پیش‌فرض قابلیت اسکن QR codeها را دارند) یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی با توانایی اسکن QR codeها می‌تواند به راحتی اطلاعات ذخیره شده در کد را دریافت کند.

QR code اطلاعات را در یک گروه از پیکسل‌های مربعی ذخیره می‌کند و به طور گسترده در زنجیره تامین به منظور رهگیری کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین QR codeها نقش مهمی در رهگیری وضعیت انتشار ویروس کرونا داشته و به متخصصین در زمینه کنترل شیوع بیماری کمک کرده‌اند. همچنین به دلیل سهولت دسترسی و انعطاف در نحوه انتشار، QR codeها به طور گسترده در صنعت تبلیغات و بازاریابی مورد استاده قرار می‌گیرند.

مزایا و چالش‌های سرویس پرداخت با QR code

به طور کلی سرویس پرداخت با QR code مزایا و چالش‌های گوناگونی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مزایا

  • دسترسی سریع به صفحه پرداخت و سهولت در پرداخت هزینه
  • انعطاف در زمان و مکان پرداخت (کدهای QR را می‌توان در جاهای مختلف استفاده کرد)

چالش‌ها

  • نیاز به گوشی هوشمند یا دستگاه الکترونیکی با قابلیت اسکن QR codeها
  • عدم امکان استفاده از روش‌های بازاریابی رایج (نظیر کد تخفیف یا نمایش کالاهای مشابه و مکمل)

نحوه استفاده از سرویس پرداخت با QR code 

برای استفاده از این سرویس کافی است فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در پادیوم با شما تماس بگیرند و شما را راهنمایی کنند.