پادیوم بلاگ
درگاه پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد

درخواست درگاه پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد

رضا دهقان
بانکی و مالی ، کسب و کار ، مقالات

در یادداشت درگاه پرداخت مستقیم چیست در مورد انواع درگاه‌های پرداخت مستقیم، واسط و شخصی صحبت کردیم. همچنین گفتیم برای کسب‌و‌کارهایی که به دنبال رسمیت بخشیدن به کار خود هستند و یا در حوزه B2B فعالیت می‌کنند، درگاه پرداخت مستقیم گزینه بهتری است. همان‌طور که می‌دانید درگاه‌های پرداخت مستقیم توسط شرکت‌های PSP ارائه می‌شوند. در حال حاضر ۱۲ شرکت PSP داریم که در سامانه شاپرک ثبت شده‌اند. یکی از این شرکت‌ها پرداخت الکترونیک پاسارگاد است که به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه‌های مالی پاسارگاد و از سال ۱۳۸۴ کار خود را شروع کرده است. این شرکت تا کنون به کسب‌و‌کارهای زیادی خدمات درگاه پرداخت ارائه کرده است و یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات مالی به شمار می‌رود. در ادامه نحوه دریافت درگاه اینترنتی بانک پاسارگاد را توضیح می‌دهیم. اگر برای کسب و کار خود به دنبال درگاه پرداخت بدون کارمزد بانک پاسارگاد هستید، فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند:

    مدارک لازم برای درخواست درگاه بانک پاسارگاد

    قبل از ثبت درخواست برای دریافت درگاه باید از موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

    • تطابق اطلاعات درخواست‌دهنده با دارنده نماد اعتماد الکترونیک (با توجه به قوانین مالیاتی جدید، دریافت نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد برای تمام کسب‌و‌کارهای درخواست‌دهنده درگاه مستقیم یا واسط الزامی است)
    • مدارک اسکن‌شده باید خوانا و با حجم کمتر از یک مگابایت باشند
    • وضعیت مالکیت درگاه باید با وضعیت مالکیت نماد اعتماد الکترونیک تطابق داشته باشد. برای مثال اگر مالکیت نماد حقیقی است، درخواست درگاه هم باید توسط شخص حقیقی ثبت شود
    • داشتن کد مالیاتی

    در صورتی که از موارد بالا اطمینان دارید، می‌توانید مراحل ثبت‌نام را شروع کنید. 

    روش‌های دریافت درگاه پرداخت بانک پاسارگاد

    برای دریافت درگاه بانک پاسارگاد می‌توانید از طریق ثبت درخواست به صورت مستقیم در سایت پرداخت الکترونیک پاسارگاد اقدام کنید. ترتیب مراحل ثبت‌نام به شرح زیر است:

    • ابتدا وارد سایت شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد شوید و در سامانه ثبت‌نام کنید.
    • در صورتی که از قبل ثبت‌نام نکرده‌اید، در صفحه ورود بر روی لینک ثبت‌نام کلیک کنید.
    • در صفحه بعد توافق‌نامه خدمات را می‌بینید. در این صفحه پیش‌نیازهای درخواست درگاه ذکر شده‌اند و شما با قبول آن‌ها، توافق می‌کنید که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی فعالیت‌های اقتصادی خودتان را انجام دهید. در صورت تخطی از هر کدام از این شرایط، مسئولیت آن بر عهده شما خواهد بود.
    • در نظر داشته باشید که برای درخواست درگاه ابتدا باید سایت یا اپلیکیشن شما آنلاین شده و فرایند‌های پرداخت شامل وجود محصول، ثبت سفارش، امکان نهایی‌سازی خرید و امکان انتخاب نحوه پرداخت تکمیل باشد. در صورتی که فرایند پرداخت و فروش شما دچار نقص باشد، به درخواست درگاه ترتیب اثر داده نمی‌شود.
    • در مرحله بعد اطلاعات ثبت‌نام از جمله نام، نام خانوادگی، نام کاربری و رمز عبور را باید وارد کنید. همچنین امکان ثبت‌نام با حساب گوگل و مایکروسافت هم وجود دارد.
    • در مرحله بعد اطلاعات ثبتی را باید وارد کنید. کد ملی، شماره شناسنامه، محل تولید، تاریخ تولد و نام پدر اطلاعات ثبتی به شمار می‌روند.
    • در نهایت نیز باید اطلاعات تماس خودتان را در سامانه وارد کنید. آدرس، کد پستی، شماره تلفن و کد رهگیری مالیاتی مواردی هستند که در این قسمت از شما درخواست می‌شود.
    • پس از ثبت‌نام، از شما خواسته می‌شود تا مدارک خواسته‌شده را بارگذاری کنید. این مدارک بسته به حقیقی یا حقوقی بودن کسب‌و‌کار شما متفاوت است. مدارک را می‌توانید در دو فرمت PDF یا JPG در سامانه بارگذاری کنید. 
    • پس از بارگذاری مدارک، بین ۱۵ تا ۲۰ روز زمان نیاز است تا کارشناسان شرکت مدارک را تایید کنند. در صورت نقص در مدارک، از شما خواسته می‌شود تا دوباره آن‌ها را بارگذاری و یا به آدرس شرکت ارسال کنید.

    پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «آموزش کار با API در Flask» را هم بخوانید.

    ساخت درگاه پرداخت پاسارگاد

    ساخت درگاه پاسارگاد ساده است. پس از تایید مدارک، اطلاعات لازم برای اتصال سایت یا اپلیکیشن شما به درگاه پرداخت ارسال می‌شود.

    در صورتی که از فروشگاه‌سازها یا سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده می‌کنید، می‌توانید از سایت پرداخت الکترونیک پاسارگاد افزونه‌های OpenCard، جوملا، OsCommerce، PrestaShop، WHMCS و وردپرس را دانلود کنید. 

    آدرس درگاه پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد

    در حال حاضر خدمات درگاه پرداخت الکترونیکی پاسارگاد بر روی آدرس https://epay.bpi.ir قابل دسترسی است. سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها نیز برای اتصال به درگاه پاسارگاد باید آدرس https://pep.shaparak.ir/ را در ماژول خود وارد کنند.

    پشتیبانی درگاه اینترنتی بانک پاسارگاد

    کارشناسان پشتیبانی پرداخت الکترونیک پاسارگاد به صورت ۲۴ ساعته جوابگوی سوالات پذیرندگان خود هستند. قسمت امداد مشتریان لینک‌های جداگانه‌ای را برای ثبت تیکت پشتیبانی قرار داده است و شما می توانید با توجه به نیاز خود، درخواست بررسی را ثبت کنید.

    درگاه پرداخت پاد

    سرزمین هوشمند پاد به عنوان یک پلتفرم جامع خدمات و محصولات دیجیتال، خود را موظف به تسهیل فرایندهای کسب‌و‌کاری می‌داند. از این روز زیرساخت جامع پرداخت پاد برای ارائه خدمات به کسب‌و‌کارهای دیجیتال توسعه داده شده است تا همه بتوانند به راحتی به انواع خدمات پرداختی دسترسی داشته باشند.

    زیرساخت پرداخت آنلاین پاد با ارائه خدمات متنوع تلاش می‌کند تا فرایندهای دریافت درگاه را ساده‌تر کرده و برای مشتریان نهایی نیز تجربه‌ای لذت‌بخش را به ارمغان بیاورد. خدمات درگاه پرداخت پاد شامل موارد زیر است:

    • امکان پرداخت به واسطه کیف پول مجازی
    • امکان پرداخت از طریق درگاه
    • پرداخت با پیامک بدون نیاز به اتصال به اینترنت
    • پرداخت در آینده (خرید اعتباری)
    • پرداخت از طریق دریافت لینک پرداخت بدون نیاز به رجوع به وب‌سایت
    • تهاتر فاکتورها با کسب‌وکارهای دیگر
    • پرداخت از طریق POS
    • پرداخت از طریق درگاه پاد

    نحوه دریافت درگاه پرداخت پاد

    برای درخواست درگاه پاد ابتدا باید کسب‌و‌کار خودتان را در پادیوم ثبت کنید. پس از ثبت کسب‌و‌کار (حقیقی یا حقوقی)، باید یک حساب دیجیتال پاسارگاد افتتاح کنید. تمام مراحل ثبت کسب‌و‌کار و افتتاح حساب به صورت آنلاین بوده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

    در نظر داشته باشید که برای دریافت درگاه پرداخت پاد باید اینماد و کد مالیاتی داشته باشید. پس از افتتاح حساب و احراز هویت، می‌توانید بلافاصله از خدمات زیرساخت پرداخت پاد در کسب‌و‌کار خودتان استفاده کنید.

    تفاوت‌های درگاه پرداخت پاد و درگاه پرداخت بانک پاسارگاد

    درگاه پرداخت پاد با ذهنیت چابک توسعه داده شده تا بتواند پاسخگوی نیازهای کسب‌و‌کارهای باشد که در حوزه همیشه در‌حال‌تغییر دیجیتال فعالیت می‌کنند. به همین دلیل درگاه پاد با سایر خدمات پادیوم مانند احراز هویت، حساب دیجیتال و خرید یکپارچه است و می‌توانید بدون نگرانی از خدمات مد نظر خود استفاده کنید.

    علاوه بر این سیستم احراز هویت یکپارچه پاد به شما اجازه می‌دهد تا به صورت آنلاین کارهای درخواست خود را انجام داده و بدون معطلی به خدمات مورد نیاز خودتان دسترسی داشته باشید. این موضوع درگاه پاد را به گزینه‌ای ایده‌آل برای اپلیکیشن‌ها و کسب‌و‌کارهای ارائه‌دهنده خدمات مبتنی بر SaaS تبدیل می‌کند. 

    همچنین درگاه پرداخت پاد امکان پرداخت از طریق کیف پول مجازی را هم برای مشتریان شما فراهم می‌کند. کافی است تا با استفاده از API کیف پاد، این خدمت را به مشتریان خود ارائه دهید.

    در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید یا می‌خواهید در مورد خدمات پادیوم اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید از بازارچه API پادیوم بازدید کنید.

    نحوه درخواست درگاه پرداخت اینترنتی پاسارگاد چگونه است؟

    برای دریافت درگاه بانک پاسارگاد می‌توانید از طریق ثبت درخواست به صورت مستقیم در سایت پرداخت الکترونیک پاسارگاد اقدام کنید. در این یادداشت نکات تکمیلی را گفتیم.

    ثبت نام اینترنت بانک پاسارگاد از چه طریقی صورت می‌پذیرد؟

    برای ثبت نام در اینترنت بانک پاسارگاد پیشنهاد می‌کنیم وارد سایت بانک پاسارگاد شوید.