پادیوم بلاگ
وب سرویس استعلام کد ملی

آشنایی و نحوه دریافت وب سرویس استعلام کد ملی

صبا محبی
بانکی و مالی

یکی از ملزومات بسیاری از اپلیکیشن‌های مالی و سرمایه‌گذاری، احراز هویت دقیق کاربران است. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از سرویس‌های استعلام کد ملی است.  در این یادداشت مجموعه وب سرویس‌هایی که به کمک کد ملی می‌توان احراز هویت را انجام داد، بررسی می‌کنیم. 

استعلام اطلاعات هویتی

یکی از سرویس‌های مهم در زمینه استعلام کد ملی ، سرویس استعلام اطلاعات هویتی ثبت احوال است. با این سرویس شما می‌توانید با دریافت تاریخ تولد و کد ملی، نام و نام خانوادگی فرد را به دست بیاورید. مشابه این سرویس هم وجود دارد. به این صورت که سه ورودی تاریخ تولد، کد ملی و نام و نام خانوادگی دریافت می‌شود و انطباق این سه را با هم مشخص می‌کند. جهت دریافت این سرویس‌ها کافی است در پادیوم حساب کاربری بسازید و سرویس زیر را دریافت کنید: 

استعلام شاهکار

یکی از سرویس‌های پرطرفدار دیگر  وب سرویس استعلام شاهکار است. درباره سامانه شاهکار و قابلیت‌های آن پیش از این یادداشتی جداگانه با عنوان «سامانه شاهکار چیست؟» نوشتیم. اما اگر بخواهیم به اختصار آن را توضیح دهیم، باید بگوییم که این وب‌سرویس به کمک پایگاه اطلاعاتی اپراتورهای تلفن همراه مشخص می‌کند که مالکیت شماره همراه وارد شده در اختیار آن کد ملی است یا نه. شما با ترکیب یک وب سرویس ارسال OTP با این وب سرویس، می هوانید به خوبی فرایند احراز هویت کاربران خود را انجام دهید. 

احراز هویت ویدیویی و تصویری و تطبیق با کد ملی

این وب سرویس که به نام «وب سرویس تایید هویت کاربر به کمک تشخیص چهره» شناخته می‌شود، به این صورت عمل می‌کند که کد ملی، شماره سریال کارت ملی و عکس یا ویدیو از سوی کاربر دریافت می‌شود و میزان تطابق هویت فرد داخل تصویر و ویدیو با فردی که صاحب آن اطلاعات است، تعیین می‌شود. 

تطبیق اطلاعات هویتی و بانکی

این وب‌سرویس برای انجام امور بانکی چاره‌ساز است. در این وب سرویس مشخص می‌شود که صاحب شماره کارت و یا شبای بانکی و کد ملی با یکدیگر مطابقت دارند یا خیر. خروجی این وب‌سرویس تطابق یا عدم تطابق میان اطلاعات هویتی و بانکی را مشخص می‌کند. 

چگونه از پادیوم سرویس‌های احراز هویت دریافت کنیم؟ 

جهت استفاده و درخواست وب‌سرویس‌های پادیوم یا می‌توانید در سایت پادیوم ثبت نام کنید و یا فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.