مدیریت مالی و به خصوص مدیریت تنخواه در موسسههای آموزشی از جمله مدارس و دانشگاهها نیاز به ایجاد هماهنگی بین بخشها و فعالیتهای مختلف هر بخش است. تهیه اقلام مورد نیاز کلاسها، تهیه اقلام لازم برای ایونتها و جشنها و خرید موارد لازم بخش اداری برای انجام عملیاتهای روزانه مدارس و دانشگاهها ضروری بوده و نیاز به مدیریت کارآمد تنخواهداری دارد. روشهاس سنتی برای تنخواهداری اغلب منجر به بروز خطاهای مختلفی در این موسسهها شده و باعث پیچیدگی فرایندهای مالی و حتی متضرر شدن موسسههای آموزشی میشود. پادیوم یک راهکار تنخواهگردان برای حوزه آموزش توسعه داده که در این پست درباره آن صحبت میکنیم.
چالشهای اصلی تنخواهداری برای مدارس و دانشگاهها
مدیریت وجوه تنخواه در مدارس و دانشگاهها چالشهای خاص خود را دارد. مدارس به خاطر کوچکتر بودن محیط و ارتباط نزدیک بخشهای مختلف چالشهای کمتری را پیش روی خود دارد اما دانشگاه به خاطر بزرگ بودن فضای فعالیت و داشتن بخشها و قسمتهای مختلف با چالشهای بزرگتری رو به رو است. برخی از این چالشها عبارتاند از:
نیازهای مالی متنوع در بخشهای مختلف
موسسههای آموزشی نیازهای تنخواهداری بخشهای مختلف مانند بخش آموزش، مدیریت، آزمایشگاه و… را مدیریت میکنند. پیگیری و مدیریت هزینههای تنخواه بین این بخشها با توجه به نیازهای متفاوت هر کدام کاری چالشبرانگیز است.
خطاهای ناشی از فرایندهای دستی
روشهاس سنتی مانند استفاده از شیتها و اسناد کاغذی نسبت به خطاهای انسانی آسیبپذیراند که میتواند به ناترازی حساب تنخواه و بروز اشتباه در محاسبه هزینههای تنخواه منجر شود.
عدم شفافیت و نظارت
با وجود فعالیت همزمان بخشهای مختلف پیگیری و نظارت بر هزینههای تنخواه هر بخش کاری دشوار است. همچنین عدم امکان نظارت آنی بر هزینههای انجام شده شفافیت مالی را کاهش داده و میتواند باعث بروز سوء استفادههای مالی شود.
ناترازی در بودجه
موسسههای آموزشی اغلب با بدجه محدود و مشخصی فعالیت میکنند و از این رو نیاز به نظارت و مدیریت دقیق هزینهها به خصوص هزینههای تنخواه دارند. ناترازی در بودجه آموزشی به دلیل هزینههای بالای تنخواه میتواند فرایندهای عملیاتی موسسههای آموزشی را با مشکل موجه کند.
راهکار تنخواه پادیوم برای تنخواهگردانی حوزه آموزش
راهکار نرمافزاری تنخواهگردان پادیوم میتواند به سادگی چالشهای گفته شده را برطرف کند. راهکار پادیوم با ایجاد یک حساب دیجیتال بانک پاسارگاد، امکان صدور کارتها به تعداد تنخواهداران از یک حساب را ممکن کرده و به این ترتیب از نیاز به افتتاح حسابهای مختلف جلوگیری میکند. به این ترتیب نظارت بر هزینههای تنخواه بسیار سادهتر میشود. همچنین تمام هزینههای انجام شده از طریق کارتها به همراه جزییات خرید و مشخصات فروشنده در پنل تنخواهگردانی به صورت آنی قابل مشاهده است. به این ترتیب در صورت بروز خرید نامتعارف و میتوان آن را در لحظه دید و جزییات را از تنخواهدار جویا شد. این موضوع شفافیت مالی هزینههای تنخواه را بهبود داده و امکان نظارت آنی را فراهم میکند.
مزیت دیگر راهکار تنخواهگرداین پادیوم اتوماسیون فرایندهای مختلف است. برای مثال گزارش هزینههای تنخواه به صورت تفکیکی و تجمیعی در لحظه قابل دریافت است و دیگر نیاز به صرف زمان برای تایید فاکتورها و رسیدها و جمع هزینهها نیست. این اتوماسیون فرایندها بار بزرگی از دوش تیم مالی برداشته و به آنها اجازه میدهد روی امور دیگر تمرکز کنند. همچنین اتوماسیون فرایندها هنگام حسابرسی اسناد مالی نیز کمک بزرگی بوده و زمان حسابرسی برای حسابهای تنخواه را به طرز چشمگیری کاهش میدهد.
دریافت راهکار تنخواهگردان برای حوزه آموزش
برای دریافت راهکار تنخواهگردانی پادیوم کافی است فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان پادیوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند: