مدیریت عملیاتهای روزانه در فروشگاههای زنجیرهای کاری دشوار و پیچیده است. هر کدام از دهها و شاید صدها شعبه این فروشگاهها جداگانه مخارج خود را مدیریت کرده و با وجود پیچیدگیهای فراوان، مدیریت هزینههای تنخواه در فروشگاههای زنجیرهای بسیار سخت است. خطاهای انسانی، ناکارآمدیها و ریسکهای مالیاتی میتواند باعث کاهش سوددهی فروشگاهها شود. در چنین شرایطی سرویس تنخواهگردان برای فروشگاههای زنجیرهای میتواند چالشهای تنخواهداری این فروشگاههای را برطرف کرده و بازدهی آنها را افزایش دهد.
در این پست چالشهای تنخواهداری در فروشگاههای زنجیرهای و راهکار پادیوم برای این چالشها را بررسی کرده و در انتها نحوه دریافت راهکار تنخواهگردان پادیوم را معرفی میکنیم.
چالشهای مدیریت وجوه تنخواه در فروشگاههای زنجیرهای
فروشگاههای زنجیرهای در مدیریت تنخواه خود با چالشهای مختلفی رو به رو هستند، از جمله:
مخارج غیر متمرکز بین شعب مختلف
فروشگاههای زنجیرهای اغلب مدیریت حسابها تنخواه را برای هر شعبه به صورت جداگانه انجام میدهند. این غیرمتمرکز بودن نظارت و کنترل مخارج به صورت موثر را برای شعبههای مرکزی دشوار کرده و فضا را برای بروز اشتباه و خطا فراهم میکند.
خطاهای انسانی
روشهای سنتی مدیریت تنخواه و جمعآوری فیش و فاکتورهای خرید در مقابل خطاهای انسانی بسیار آسیبپذیر هستند. علاوه بر این، پیگیری مخارج در پایان دورههای تعیینشده کاری زمانبر است که باعث میشود کارایی واحد مالی کاهش پیدا کند.
عدم امکان پیگیری آنی مخارج
فروشگاههای زنجیرهای با مشکل تاخیر در تایید مخارج و دسترسی بهروز به داده های مخارج رو به رو هستند که در نهایت باعث تاخیر در انجام خریدها میشود. این عدم امکان نظارت آنی بر مخارج کنترل بودجه شعبه را دشوار کرده و ممکن است به انجام هزینههای تایید نشده منجر شود.
چالشهای مالی و مالیاتی
بدون وجود فرایندهای استاندارد و دستورالعملهای از پیش تعیینشده، انطباق مخارج و هزینههای تنخواه با قوانین فروشگاه چالشآفرین است. همچنین در مدل سنتی و در صورت وجود بیش از یک تنخواهدار، تنها دو راه برای صدور کارت به ازای هر تنخواهدرا وجود داشت:
- استفاده تنخواهدارها از کارتهای بانکی خود که میتوانست چالشهای مالیاتی برای کسبوکار و تنخواهدار ایجاد کند.
- افتتاح حسابهای بانکی جداگانه برای هر تنخواهدار که باعث پیچیدگی عملیاتهای مالی و دشواری پیگیری مخارج میشد.
مزایای راهکار تنخواهگردان پادیوم برای فروشگاههای زنجیرهای
راهکار تنخواهگردان پادیوم طوری طراحی و پیادهسازی شده تا ضمن برطرف کردن چالشهای موجود در فرایندهای تنخواهداری سنتی برای فروشگاههای زنجیرهای، به آنها در تسهیل این فرایندها و بهبود کاریی و درآمدزایی کمک کند. در ادامه برخی از مزایای اصلی راهکار تنخواهگردان پادیوم را معرفی میکنیم:
صدور کارت برای هرتنخواهدار از یک حساب
در راهکار تنخواهگردان پادیوم، یک حساب دیجیتال بانک پاسارگاد برای فروشگاه افتتاح میشود و میتوان برای هر تنخواهدار یک کارت متصل به حساب دیجیتال صادر کرد. در واقع دیگر نیازی به افتتاح حسابهای متعدد نیست و تمام فرایندها با استفاده از یک حساب انجام میشود.
مدیریت یکپارچه و متمرکز
با وجود پنل تنخواهداری آنلاین میتوانید هزینههای تنخواهداری را در لحظه و به صورت آنی مشاهده کنید؛ کافی از طریق گوشی همراه یا لپتاپ و کامپیوتر خود وارد پنل شوید. همچنین با مشاهده نوع خرید، فروشگاهی که از آن خرید شده و مبلغ تنخواه در پنل، میتوانید از انطباق مخارج با آییننامه تنخواهداری اطمینان حاصل کنید.
اتوماسیون فرایندها
با راهکار تنخواهگردان پادیوم برای فروشگاههای زنجیرهای میتوانید به راحتی گزارشهای مربوط به هزینههای تنخواهداری در پایان هر دوره را با یک کلیک دریافت کرده و دیگر نیازی به جمعآوری و تایید فاکتور و رسیدهای خرید نیست.
انطباق با قوانین مالیاتی
راهکار تنخواهگردان پادیوم با توجه به قوانین مالیاتی کشور طراحی و پیادهسازی شده و به در صورت تغییر قوانین، با آنها بهروزرسانی میشود. به این ترتیب تمام گزارشهای صادرشده از حساب تنخواه در پنل قابل استفاده در اسناد مالیاتی است و خطر بروز اشتباه و تحمیل هزینههای ناشی از خطا را به طور چشمگیری کاهش میدهد.
امکان تعیین سقف برای هر شعبه
در پنل تنخواهگردان پادیوم میتوانید برای هر شعبه تنخواهداری سقف هزینه در دوره تعیینشده را تعریف کنید. همچنین با تعیین مبلغ تنخواه برای هر شعبه، این مبلغ به صورت خودکار به کارتهای تنخواه واریز شده و نیازی به انتقال وجه دستی نیست.
صرفهجویی در هزینهها
با دیجیتالی کردن فرایندهای تنخواهداری و شفافیت در هزینههای تنخواه، در کنار کاهش زمان مورد نیاز برای پیگیری و تایید مخارج میتوانید در هزینههای کسبوکار خود صرفهجویی کرده و درآمدزایی را افزایش دهید.
فروشگاههای زنجیرهای چطور میتوانند از راهکار تنخواهگردان پادیوم بهره ببرند؟
تصور کنید یک فروشگاه بزرگ زنجیرهای با صدها شعبه در سراسر کشور به تامین مبالغ تنخواه برای تامین هزینههای روزمره مانند تعمیرات فوری نیاز دارد. این فروشگاه با استفاده از راهکار تنخواهگردان پادیوم میتواند:
- مبالغ تنخواه را بسته به هر شعبه به آن اختصاص دهد: نیازهای شبعههای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. فروشگاه میتواند با تخصیص مبالغ مختلف به هر شعبه، هزینههای تنخواه را بسته به نیازهای آنها تامین کند.
- مبالغ تنخواه را به صورت آنی تایید کند: مبالغ تنخواه در دورههای تعیینشده به صورت آنی به کارت هر شعبه واریز شده و نیازی به انتقال دستی وجوه تنخواه نیست.
- شفافیت مالی داشته باشد: هزینههای انجام شده در شعبه به همراه جزییات قابل مشاهده است و در صورت وجود ناهمگونی، میتوان آن را به سرعت مشاهده کرد.
این فروشگاه با استفاده از راهکار مدیریت وجوه تنخواه پادیوم ضمن تسهیل فرایندهای تنخواهداری، با کنترل هزینهها به صورت لحظهای و نظارت بر مخارج، کارایی خود را افزایش داده و میتواند تمرکز خود را بر مسائل مهمتر مانند گسترش و توسعه کسبوکار بگذارد. همچنین با استفاده از امکان گزارشگیری آنی، واحد بار کاری واحد مالی فروشگاه کاهش چشمگیری داشته و با کاهش امکان بروز خطا در محاسبات، فروشگاه شاهد افزایش درآمدهای خود است.
راهکار تنخواهگردان پادیوم، راهی هوشمندتر برای مدیریت هزینههای تنخواهداری
نیازی نیست مدیریت وجوه تنخواهگردان برای فروشگاههای زنجیرهای به یک چالش اساسی تبدیل شود. راهکار مدیریت وجوه تنخواه پادیوم میتواند فرایندهای تنخواهداری فروشگاههای زنجیرهای را متحول کرده و ضمن بهبود کارایی و افزایش شفافیت، از انطباق هزینهها با آییننامه تنخواهداری در سراسر شعب فروشگاهها اطمینان حاصل کند. با استفاده از این راهکار میتوانید ساعتهای طولانی برای جمعآوری رسیدهای خرید و تطبیق هزینهها، خطا و اشتباه در پیگیری هزینهها، استرس گم شدن رسیدها و فاکتورهای تنخواه و ترس از بروز اشتباههای مالیاتی را پشت سر گذاشته و با هوشمندسازی فرایندهای تنخواه، کارایی کسبوکار خود را افزایش دهید.
برای دریافت این راهکار کافی است فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان پادیوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند: