پادیوم بلاگ
معرفی شرکت دادمان و همکاری با پادیوم

دادمان؛ بازیگر پر قدرت عرصه‌ی رگ‌تک

صبا محبی
کسب و کار ، مقالات

یکی از جذاب‌ترین حوزه‌های فین‌تک، عرصه‌ی رگ‌تک است؛ جایی که رگولاتوری و تکنولوژی با یکدیگر پیوند می‌خورند و به کمک اکوسیستم فین‌تک می‌آیند که از جرایمی مانند پولشویی، جعل هویت و بحران‌هایی از این دست جلوگیری کنند و همچنین راه حل‌هایی در زمینه شناخت مشتری، مدیریت بحران، مدیریت داده و … پیشنهاد می‌کنند. این حوزه در سطح دنیا و در پیشروترین اکوسیستم‌های فین‌تکی هم به شدت نوپاست. برای همین چای تعجب نیست که وقتی سراغ این حوزه را در اکوسیستم ایران می‌گیریم، نام‌های محدودی به چشممان می‌خورد. ولی بدون شک، شرکت دادمان یکی از فعالان این حوزه است. 

بخشی از APIهای این شرکت هم‌اکنون در پادیوم عرضه شده و قابل استفاده هستند. پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه‌ی زیر شوید و با آن‌ها آشنا شوید: 

معرفی شرکت دادمان 

گروه فناوری دادمان ایرانیان با هدف ارائه‌ی محصولاتی در زمینه مدیریت ریسک تطبیق و یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های مقرراتی تطبیق در بانک‌ها و موسسات مالی  ایجاد شده است. احتمالا با خواندن این جمله برایتان سوال پیش آمده که تطبیق در ادبیات بانکداری به چه معناست و چرا چنین موضوعی تا این حد مهم است. تطبیق در نظام بانکداری به مجموعه دستورالعمل‌هایی گفته می‌شود که به بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری می‌گوید فعالیت‌های آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که ضمن سودآوری، قوانین و مقررات را نیز رعایت کنند. ریسک تطبیق نیز عبارت از احتمال زیان ناشی از شمول جریمه‌ها و مجازات‌های قانونی، تنبیهات نظارتی و آسیب به حسن شهرت بانک به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات و سایر الزامات ناظر بر فعالیت‌های بانکی است. 

با خواندن تعریف تطبیق و ریسک تطبیق می‌توانیم بهتر متوجه شویم که محصولات شرکت دادمان تا چه اندازه می‌تواند به محصولات فین‌تکی کمک کند. 

محصولات شرکت دادمان 

سامانه شناسایی کافی مشتریان (KYC)

این سامانه با استفاده تکنولوژی و کلان‌داده‌ها و به کمک ابزارهای ماشین لرنینگ به سازمان‌ها کمک می‌کنند رفتار مشتریان خود را بشناسند و از آن‌ها در برابر پولشویی محافظت می‌کند.

سامانه هوش تجاری رصد

این سامانه بر موضوع طراحی داشبوردهای مدیریتی تمرکز دارد. این داشبوردها قرار است گزارش‌های مورد نیاز مدیران را با کمترین زمان و هزینه و به بهترین شکل ممکن نشان دهد. 

سامانه تشخیص ریسک آنلاین

این سامانه می‌تواند با پایش هر گونه فعالیت پرریسک آنلاین نظیر تقلب به نهادهای مالی بدون فوت وقت هشدار دهد تا نهادها بتوانند به سرعت اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام دهند. 

سامانه ریسک تطبیق

در این سامانه همانطور که در ابتدای این یادداشت هم اشاره کردیم، قرار است سازمان‌ها در کمترین زمان از تهدیدات با خبر شوند و سیستم خود را متناسب با الزامات بانک مرکزی بهینه‌سازی کنند. 

سامانه شناسایی ارباب رجوع

این سامانه افراد را از جهات مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد تا ریسک سازمان را در جهت عقد قرارداد کم و کمتر کند. 

همکاری پادیوم و دادمان 

پادیوم به عنوان یک پلتفرم دوسویه API و راهکارهای دیجیتال، همکاری خود را با دادمان آغاز کرده است. بخشی از محصولات این فعال حوزه رگ‌تک در پادیوم در قالب API قابل عرضه به شرکت‌های استارتاپی و نهادهای مالی است. نام این مجموعه API در پادیوم «استعلام اطلاعات اشخاص» است و مناسب کسب‌وکارهایی است که نیاز دارند اطلاعات مربوط به اشخاص و شرکت‌ها، اعم از روابط سهامداری، اعضای هیئت مدیره، حسابرسان و… را مشخص کنند. این سرویس در ترکیب با سایر سرویس‌های بازارچه API پادیوم مانند امضای دیجیتال، استعلام چک برگشتی، احراز هویت و.. می‌تواند به فرایند عقد قرارداد الکترونیکی کمک شایانی کند.