پادیوم بلاگ
تنخواه‌گردان برای استارتاپ‌ها

راهکار تنخواه‌گردان برای استارتاپ‌ها

رضا دهقان
کسب و کار ، مقالات

به طور معمول استارتاپ‌ها به خصوص در اوایل مسیر شروع به کار خود، با منابع محدود مالی فعالیت می‌کنند. از سوی دیگر سرمایه‌گذارانی که خطر سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها رو می‌پذیرند، روی رفتار مالی استارتاپ‌ها نظارت دقیقی دارند تا از عدم اتلاف منابع توسط آن‌ها مطمئن شوند. استفاده از روش‌های سنتی تنخواه‌گردانی برای مدیریت وجوه تنخواه و ثبت دستی مخارج، جمع‌آوری رسید‌های کاغذی و عدم استفاده از راهکارهای دیجیتالی می‌تواند وقت ارزشمندی که باید صرف توسعه محصول شود را تلف کرده و حتی با بروز خطاهای مالی، هزینه اضافی به کسب‌و‌کار تحمیل کند. به همین دلیل استفاده از یک راهکار تنخواه‌گردان برای استارتاپ‌ها ضروری است.

چالش‌های مدیریت تنخواه‌گردان در استارتاپ‌ها

استارتاپ‌ها در کنار چالش‌های توسعه محصول و ورود به بازار، در تنخواه‌داری و مدیریت مالی نیز با چالش‌های گوناگونی مواجه‌اند، از جمله:

عدم شفافیت در هزینه‌ها

در بسیاری از استارتاپ‌ها، هزینه‌های جزیی توسط چند نفر انجام می‌شود. عدم وجود یک سیستم متمرکز برای ثبت و بررسی این مخارج منجر به بروز مشکلات مختلفی در حسابداری و حسابرسی می‌شود.

زمان‌بر بودن مدیریت دستی

استفاده از روش های سنتی باعث اتلاف وقت بسیاری می‌شود. کارمندان باید رسید تمام هزینه‌های خرد را جمع‌آوری کنند و حسابدار باید آن‌ها را به صورت دستی بررسی، تایید و ثبت کند. این فرایند ضمن زمان بر بودن، احتمال بروز خطا را نیز افزایش می‌دهد.

تخصیص بودجه و کنترل سقف هزینه‌ها

بدون وجود یک سیستم متمرکز و عدم دسترسی به داده‌های هزینه‌های تنخواه به صورت آنی، اختصاص بودجه به تنخواه‌داران به درستی انجام نمی‌شود. برخی تنخواه‌داران ممکن است بیش از حد هزینه کنند برخی نیز بودجه کافی برای هزینه‌ها نداشته باشند.

عدم امکان نظارت آنی بر هزینه‌ها

یکی از مشکلات رایج در تنخواه‌داری استارتاپ‌ها این است که حسابدار یا مسئول مالی در انتهای دوره تنخواه‌داری متوجه تراکنش‌ها و هزینه‌های انجام‌شده می‌شود. در چنین شرایطی اگر یک هزینه مکرر خارج از عرف یا خارج از آیین‌نامه تنخواه‌داری انجام شده باشد، شخص مسئول دیر متوجه این موضوع می‌شود.

مشکل در گزارش‌گیری و حسابرسی

گزارش‌های تنخواه بخش مهمی از گزارش‌های مالی هستند و بدون وجود یک سیستم کارآمد، جمع‌آوری داده‌ها و تهیه گزارش‌های دقیق دشوار است. استارتاپ‌ها به دلیل محدودیت بودجه به گزارش‌های دقیقی نیاز دارند که بازتاب هزینه‌های آن‌ها باشد.

راهکار مدیریت وجوه تنخواه‌گردان پادیوم: یک راهکار هوشمند برای استارتاپ‌ها

راهکار مدیریت وجوه تنخواه‌گردان پادیوم با در نظر داشتن این چالش‌ها طراحی و پیاده‌سازی شده است. این راهکار یک سیستم آنلاین است که به استارتاپ‌ها کمک می‌کند مدیریت تنخواه را هوشمند، شفاف و بهینه کنند.

ویژگی‌های کلیدی این راهکار

صدور کارت تنخواه به تعداد تنخواه‌داران

به جای پرداخت نقدی یا واریز مبالغ به حساب کارمندان، می‌توانید برای هر تنخواه‌دار یک کارت اختصاصی صادر کنید. این کارت‌ها به یک حساب دیجیتال بانک پاسارگاد متصل هستند و مخارج به‌صورت متمرکز مدیریت می‌شوند.

مشاهده لحظه‌ای تراکنش‌ها

با استفاده از این سیستم، مدیران مالی می‌توانند در لحظه تمام تراکنش‌های انجام‌شده توسط هر کارت را مشاهده کنند. این قابلیت، شفافیت مالی را افزایش داده و امکان کنترل بهتر هزینه‌ها را فراهم می‌کند.

گزارش‌های تفکیکی و تجمیعی

راهکار تنخواه‌گردان پادیوم به شما امکان می‌دهد گزارش‌های متنوعی را در فرمت‌های مختلف (PDF، Excel و …) دریافت کنید. این گزارش‌ها می‌توانند بر اساس شعبه، تنخواه‌دار، دسته‌بندی هزینه‌ها و سایر موارد تنظیم شوند.

مدیریت شعب تنخواه

اگر استارتاپ شما شعبه تنخواه دارد، می‌توانید برای هر شعبه سقف برداشت مشخص و یا محدودیت زمانی برای استفاده از تنخواه تعیین کنید. این قابلیت، مدیریت مالی را ساده‌تر و کارآمدتر می‌کند.

واریز خودکار وجوه تنخواه

دیگر نیازی نیست که به‌صورت دستی برای هر تنخواه‌دار مبلغ واریز کنید. با تنظیم واریز خودکار، سیستم در زمان‌های تعیین‌شده، مبالغ مورد نیاز را به کارت‌های تنخواه واریز می‌کند.

راهکار تنخواه گردان برای استارتاپ‌ها، تحول در مدیریت تنخواه‌داری

استارتاپ‌ها باید چابک، شفاف و کارآمد باشند. روش‌های سنتی تنخواه باعث اتلاف وقت، افزایش هزینه‌ها و کاهش شفافیت مالی می‌شوند؛ اما راهکار تنخواه‌گردان پادیوم با ارائه ویژگی‌های گوناگون این چالش‌ها را برطرف کرده و به استارتاپ‌ها اجازه می‌دهد در مسیر رشد، با خیالی آسوده روی توسعه کسب‌و‌کار خود تمرکز کنند.