مدیریت مالی در بخش سلامت چالشهای خاص خود را دارد. بیمارستانها و کلینیکها یک محیط پویا محسوب میشوند و هزینهها در چنینی محیطی میتواند به طور غیر منتظرهای افزایش پیدا کند. خرید موارد ضروری، تامین مالی نیازهای خاص هر بخش و مدیریت پول نقد در پذیرش در شرایطی که تعداد مراجعین بالا و تنوع خدمات باعث پیچیدگیهای مختلفی میشود، چالشهای گوناگونی برای بخش مالی به همراه دارد. پیگیری تمام این هزینههای تنخواه به صورت سنتی و دستی میتواند منجر به بروز اشتباه و خطاهای مختلفی شود. راهکار تنخواهگردان برای بیمارستانها و کلینیکها یکی از ابزارهای مهم و ضروری برای سامان دادن به هزینههای تنخواه این مراکز است.
راهکار تنخواه گردان آنلاین پادیوم با در نظر داشتن این چالشها طراحی شده و برای بیمارستانها و کلینیکها راهی سادهتر، سریعتر و شفافتر برای مدیریت هزینههای تنخواه ارائه میدهد. در این پست چالشهای بیمارستانها و کلینیکها در مدیریت تنخواه را بررسی کرده و راهکار پادیوم برای حل این چالشها را معرفی میکنیم.
چالشهای مدیریت تنخواهگردان برای بیمارستانها و کلینیکها
همانطور که اشاره شد، بیمارستانها و کلینیکها چالشهای گوناگونی برای مدیریت تنخواه دارند که خاص حوزه سلامت هستند، از جمله:
- خریدهای ضروری مکرر: مراکز درمانی و کلینیکها اغلب به خریدهای ضروری و فوری مانند خرید وسایل درمانی، تعمیر تجهیزات و وسایل مراقبت از بیماران نیاز پیدا میکنند. تاخیر در این خریدها و نبود بودجه تنخواه کافی میتواند هزینههای سنگینی برای بیمارستان و بیماران به همراه داشته باشد.
- نظارت بر هزینهها: بیمارستان و کلینیکها به طور معمول چندین بخش دارند (مانند بخش اورژانس، رادیولوژی، داروخانه، مدیریت و…) که هر کدام نیازها و هزینههای خاص خود را دارند. رهگیری این هزینهها و نظارت بر آنها کاری دشوار بوده و میتواند به سرعت از دست خارج شود.
- خطاهای دستی و ناکارآمدیها: روشهای سنتی مدیریت هزینههای تنخواه مانند فرایندهای کاغذی و استفاده از شیتها به شدت در برابر خطاهای انسانی آسیبپذیراند. گاه یک اشتباه کوچک در وارد کردن اعداد کافی است تا باعث ایجاد ناترازیها و هزینههای جانبی شود، اشتباهی که پیدا کردن آن نیز کاری زمانبر است.
- سازگاری با قوانین: بیمارستانها و کلینیک ها به دلیل حساسیت ماهیت کاری خود باید قوانین دقیق و سختی را در مرد هزینههای تنخواه رعایت کنند. حسابرسی این مراکز با دقت و شدت بیشتری انجام شده و نیازمند گزارشهایی دقیق است که در روشهای سنتی تهیه آنها ساده نیست.
- عدم امکان نظارت آنی: نبود امکان نظارت بر هزینهها به صورت آنی و در لحظه انجام شفافیت مالی را کاهش داده و امکان بروز سوء استفاده را افزایش میدهد.
راهکار تنخواهگردان پادیوم برای بیمارستانها و کلینیکها
راهکار تنخواهگردان پادیوم مدیریت هزینههای تنخواه را بسیار ساده کرده و با در نظر گرفتن چالشهای بیمارستان و کلینیکها برای مدیریت وجوه تنخواه، برای آنها چاره اندیشیده است. در ادامه برخی از ویژگیهای راهکار تنخواه پادیوم را معرفی میکنیم:
- امکان ایجاد شعب مختلف تنخواه و دریافت کارت برای هر تنخواهدار: با استفاده از راهکار تنخواهگردان پادیوم میتوانید شعب مختلف تنخواه برای هر بخش ایجاد کرده و به تعداد تنخواه داران از یک حساب تنخواه کارت دریافت کنید. به این ترتیب برای داشتن چند تنخواهدار و دریافت کارت برای هر کدام نیازی به افتتاح چند حساب نیست و میتواند هر شعبه تنخواه را به صورت جداگانه مدیریت کنید.
- اتوماسیون ثبت هزینهها: تمام هزینههای انجام شده به همراه جزییاتی مانند نام فروشگاه، کالا، تعداد، جمع مبلغ و… با کارتهای راهکار تنخواهگردان پادیوم به صورت آنی در پنل ثبت شده و قابل مشاهده است.
- سازگاری با قوانین مالیاتی: راهکار تنخواهگردان پادیوم با قوانین مالیاتی کشور سازگار بوده و گزارشهای صادرشده توسط راهکار مورد تایید سازمان امور مالیاتی است.
- دریافت گزارشها در فرمتهای مختلف: کاربران میتوانند گزارشهای تفکیکی و تفصیلی هزینههای تنخواه را در پایان دورههای مشخصشده در فرمتهای مختلف دریافت کنند.
دریافت راهکار تنخواهگردان پادیوم
برای دریافت راهکار تنخواهگردان آنلاین پادیوم کافی است فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان پادیوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند: