پادیوم بلاگ
آموزش استانداردهای حسابداری

آموزش استانداردهای حسابداری برای حسابدارها

رضا دهقان
کسب و کار ، مقالات

استانداردهای حسابداری چارچوب‌ها و دستورالعمل‌هایی‌اند که برای نحوه انجام اعمال حسابداری تعیین و تهیه شده‌اند. این استانداردها هم‌گام با تغییرات زیست‌بوم مالی و توسعه فناوری همواره در حال تغییراند تا پاسخگوی نیازهای اقتصاد و جامعه باشند. با این وجود، دستورالعمل‌های پایه‌ای و و مشخصی وجود دارد که به ندرت تغییر کرده و در واقع هسته اصلی استانداردهای حسابداری را تشکیل می‌دهند. در این پست به نحوه آموزش استانداردهای حسابداری پرداخته و آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

استانداردهای حسابداری

به طور کلی استانداردهای حسابداری به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • شرح مسئله: تعریف مشکلات رایج در حسابداری
  • بحث مستدل: تشریح راه‌های رفع مشکلات حسابداری
  • ارائه راهکار: ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات

در کشور ما نیز هم گام با سایر دنیا استانداردهای حسابداری ایران بر مبنای استانداردهای حسابداری بین‌المللی تدوین شده و به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شود. مطالعه و یادگیری این استانداردها برای دانشجویان، فراغ‌التحصیلان و تمام افرادی که قصد فعالیت در این رشته دارند، ضروری است. همچنین پیروی از این استانداردها فرایند حسابرسی را تسهیل کرده و به صرفه‌جویی در هزینه‌های کسب‌و‌کار کمک می‌کند. 

استانداردهای حسابداری با هدف تعیین خط مشی حسابداری، تعیین چارچوب برای تهیه و ارائه صورت‌های مالی، تعیین قوانین لازم در صورت نیاز به داوری و تعیین چارچوب برای تعیین ارزش دارایی‌های منقول و غیر منقول تعریف شده‌اند.

آموزش استانداردهای حسابداری برای ارتقاء مهارت‌ها

موسسه‌های مختلف در سراسر کشور با هدف ارتقاء مهارت‌های افراد شاغل در زمینه حسابداری و علاقه‌مندان به این رشته، دوره‌های آموزش استانداردهای حسابداری را برگزار می‌کنند. این دوره‌ها برای ارتقاء به حسابدار حرفه‌ای ضروری‌اند و افرادی که قصد دارند مسیر شغلی مدیر مالی را پیگیری کنند، باید این دوره‌ها را بگذرانند. سرفصل این دوره‌های شامل موارد مختلفی از جمله نحوه ارائه صورت‌های مالی، گزارش عملکرد مالی، تسعیر ارز، سرمایه‌گذاری در واحدهای تجاری وابسته، رویه‌های حسابداری، ابزارهای مالی و افشای منابع در واحدهای تجاری است.

استانداردهای حسابداری در هر کشوری متناسب با بازار و قوانین آن کشور تنظیم می‌شود. به همین دلیل در بسیاری از موارد استانداردهای حسابداری کشور با استانداردهای حسابداری بین‌المللی تفاوت‌های جزیی و گاه تفاوت‌های اساسی دارد. 

راهکار تنخواه‌گردان پادیوم

راهکار تنخواه پادیوم با توجه به استانداردهای حسابداری طراحی و پیاده‌سازی شده است. این راهکار به مشتریان اجازه می‌دهد تا با افتتاح یک حساب دیجیتال پاسارگاد، از ویژگی‌های مختلف این راهکار نظیر امکان دریافت چند کارت برای یک حساب، تعیین تنخواه‌گردان‌های مختلف با سقف برداشت متفاوت، ثبت خریدها به صورت آنی و دریافت گزارش آنلاین آنی بهره ببرند. برای این راهکار و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس تنخواه‌گردان پادیوم کافی است فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند: