پادیوم بلاگ
تیم تهران پادیوم

امیدی که هنوز جاری‌ست: به مناسبت پنج‌ سالگی پادیوم

رضا دهقان
اخبار ، مقالات

در دنیایی که هر روز چیزهای جدیدی برای ارائه دارد و فناوری با سرعتی سرسام‌آور رشد می‌کند، پنج سال به اندازه یک عمر است. پنج سال پیش چراغ پادیوم با یک ایده در دل سرزمین هوشمند پاد روشن شد، و اکنون این ایده به درختی با شاخه‌های بلند و ریشه‌های عمیق تبدیل شده است. اکنون در پنج سالگی پادیوم نگاهی داریم به آنچه که در این پنج سال گذشت و آنچه که پیش روی پادیوم قرار دارد.

یک ایده با هزاران امید

پادیوم در ابتدا به عنوان یکی از محورهای اصلی سرزمین هوشمند پاد و با هدف ارائه APIها در حوزه‌های مختلف شروع به کار کرد. ماموریت پادیوم اما تسهیل راه‌اندازی و توسعه کسب‌و‌کارها بر بستر آنلاین تعریف شد، ماموریتی که طی این سال‌های چراغ راه پادیوم بوده و بر تمام تصمیم‌های تیم پادیوم تاثیر گذاشته است. از‌این‌رو پادیوم به عنوان یک پلتفرم جامع API و راهکارهای دیجیتال، با ارائه APIهای تامین‌کننده‌های مختلف بر بستری امن و یکپارچه، به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا به راحتی و به سرعت، کار خود را شروع کرده و بر بستر دیجیتال فعالیت کنند.

اما نقطه عطف پادیوم راهکارهای دیجیتال است. این راهکارها با استفاده از APIهای گوناگون و برای رفع یک چالش خاص در کسب‌و‌کارهای حوزه مختلف طراحی و پیاده‌سازی شده‌اند. برای مثال راهکار تنخواه با استفاده از چند سرویس پادیوم و در قالب یک پنل، فرایند تنخواه‌داری برای کسب‌و‌کارها را تسهیل و چالش‌های پیش روی آن‌ها از جمله چالش‌های مالیاتی و محدودیت صدور کارت برای یک حساب را رفع کرده است.

اتفاقات مهم سال گذشته

سایت جدید پادیوم

طی سال گذشته مهم ترین اتفاقات رونمایی از ظاهر جدید سایت و پنل پادیوم برای بوده است. ما با هدف تسهیل دسترسی‌پذیری سایت و ایجاد تجربه کاربری بهتر و بهینه‌تر، سایت و پنل پادیوم را بازطراحی کردیم تا مشتریان بتوانند راحت‌تر به سرویس های مورد نظرشان دسترسی داشته باشند.

همچنین دسته‌بندی جدید سرویس‌ها به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا سریع‌تر سرویس‌های مرتبط با یکدیگر را پیدا کرده و در صورت نیاز دریافت کنند.

اتفاقات مهم دیگر توسعه تیم پادیوم در قسمت‌های مختلف فنی و کسب‌و‌کاری در دو دفتر تهران و مشهد بود که با توجه به افزایش افزایش چشم‌گیر تعداد مشتریان و تعداد فراخوانی‌ها از یک سو و چشم‌انداز توسعه روابط با کسب‌و‌کارها به ویژه در حوزه‌فین‌تک در سوی دیگر، یک ضرورت به نظر می‌رسید.

در سالی که گذشت، پادیوم:

  • بیش از ۴ میلیون فراخ.انی موفق روزانه
  • افزایش ۴۰۰ درصدی فراخوانی‌های موفق
  • رشد ۶ و نیم برابری مشتریان
  • افزایش تعداد APIها به ۷۵۰ عدد

را تجربه کرده است. شما می‌توانید گزارش کامل‌تر دستاوردهای پادیوم را در شبکه‌های اجتماعی ما ببینید:

مسیر پیش رو

تیم مشهد پادیوم

پادیوم با پشت سر گذاشتن موانع و چالش‌های مختلفی که در حوزه‌های گوناگون از جمله رگولاتوری و ناپایداری بستر اینترنت با آن‌ها مواجه بود، از یک تیم کوچک در سرزمین هوشمند پاد به یک پلتفرم بزرگ در حوزه API و راهکارهای دیجیتال تبدیل شده است. اتفاقی که بیش از هر چیز مرهون تیم پرتلاش پادیوم است، تیمی که در سختی‌ها کنار یکدیگر مانده و در خوشی‌ها به یاد هم بوده‌اند. سوی دیگر این موفقیت مدیون اعتماد کسب‌و‌کارهایی است که برای توسعه خود به پادیوم اعتماد کرده‌اند. 

با توجه به پختگی تیم پادیوم در ارائه سرویس‌ و گسترش استفاده از نئوبانک‌ها و بانک‌های دیجیتال و تمرکز فین‌تک‌ها بر فراگیری مالی، پادیوم مسیر پیش روی خود با سه محور اصلی تعریف کرده است:

  • تمرکز بیشتر بر سرویس‌های مالی و ارائه خدمات نوآورانه در حوزه بانکداری باز
  • توانمندسازی کسب‌و کارهای نوپا برای بهبود رشد اقتصاد دیجیتال
  • رشد و بهبود تعاملات با کسب‌و‌کارها

بدون شک مسیر پیش روی پادیوم بدون چالش نخواهد بود، اما ما باور داریم با وجود تیمی همدل و پشتیبانی سرزمین هوشمند پاد در کنار اعتماد و همراهی مشتریان، برای مواجهه با آن‌ها آماده‌ایم.