پادیوم بلاگ

۱۰ API پرکاربرد پادیوم

یاسمن عیسایی
بانکی و مالی ، تکنولوژی ، کسب و کار

همانطور که می‌دانید API‌ها اجازه می‌دهند تا محصولات یا خدمات شما با سایر محصولات و خدمات دیگر ارتباط برقرار کنند، فارغ از اینکه آن‌ محصولات یا خدمات نرم‌افزاری چگونه برنامه‌نویسی شده‌اند. بنابراین می‌توان گفت APIها به توسعه‌ی راحت‌تر برنامه‌ها و صرفه‌جویی در وقت و هزینه کمک می‌کنند. همچنین، زمانی که ابزارها و محصولات جدیدی را طراحی کرده و آن‌ها را مدیریت می‌کنید، API‌ها به شما کمک می‌کنند تا انعطاف‌پذیری و آزادی عمل بیشتری داشته باشید و برای خلق ایده‌های جدید، فرصت‌هایی را پیش روی شما قرار می‌دهند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با APIهای پرکاربرد پادیوم آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

درگاه پرداخت

در اولین معرفی به سراغ سرویس درگاه پرداخت رفتیم. درگاه پرداخت به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا در ازای ارائه خدمات یا کالا، به صورت آنلاین هزینه را از مشتریان خود دریافت کنند. راحتی استفاده و امنیت باعث شده تا مشتریان استفاده از درگاه پرداخت را نسبت به سایر روش‌های پرداخت (نظیر کارت‌به‌کارت) ترجیح دهند. به طور کلی درگاه‌های پرداخت به دو نوع مستقیم و واسط تقسیم می‌شوند.
هر کدام از این درگاه‌ها مزایا و معایب خود را دارند، اما تفاوت اصلی بین درگاه پرداخت مستقیم و واسط این است که پرداخت‌یارها در ازای تراکنش انجام‌شده در درگاه پرداخت واسط مبلغی را به عنوان کارمزد خود دریافت می‌کنند.
زیرساخت و فرآیند «پرداخت» پاد، با زیرساخت احراز هویت متمرکز، حساب دیجیتال و خرید، به صورت یکپارچه طراحی شده است و برای بهره‌مندی حداکثری از مزایای این زیرساخت‌ها، بهتر است از آن‌ها به صورت یکپارچه استفاده کنید. 
استفاده از این سرویس، نیازمند تکمیل نسخه فیزیکی فرم تعهدنامه است. کسب‌وکارها برای دریافت درگاه پرداخت، ملزم به داشتن ای نماد و کد مالیاتی هستند. به همین منظور کسب‌وکار باید پس از افتتاح حساب دیجیتال، نسخه فیزیکی فرم تعهدنامه را تکمیل کند و در اختیار همکاران پادیوم قراردهد. برای طی کردن این مراحل کافی است روی این لینک کلیک نمایید.

دریافت اطلاعات چک

چه بخواهیم و چه نخواهیم، روز به روز به سمت خودکار شدن بیشتر فرایندهای مالی و بانکی پیش خواهیم رفت و احتمالا روزی می‌رسد که با چشم بر هم زدنی میلیاردها تومان پول را جابه‌جا خواهیم کرد. اما این هدف و آرمان به کمک قطعات پازل کوچکی عملیاتی می‌شود. یکی از تکنولوژی‌هایی که به کمک خودکارسازی‌ها می‌آید، OCR است. به کمک تکنولوژی OCR شما می‌توانید تنها با بارگذاری یک عکس، نوشته‌های روی آن عکس را در قالب متن تحویل بگیرید. این تکنولوژی در نظام بانکی هم جای خود را باز کرده است و هم‌اکنون سرویس «OCR  اطلاعات چک» در پلتفرم پادیوم، در اختیار شما قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت سرویس، کافی است از این لینک استفاده نمایید.

شارژ

تصور کنید شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک یا بزرگ برای ارتقای سیستم و فضای کاری خود قصد دارید بخش فروش عمده شارژ و بسته اینترنت اپراتورهایی همچون همراه اول و ایرانسل را راه‌اندازی کنید. برای اینکار باید به دنبال بهترین، ساده‌ترین و معقول به صرفه‌ترین راه‌حل باشید. به همین منظور باید با سازمان‌های ارائه‌دهنده چنین خدماتی وارد مذاکره بشوید. طی کردن روند چنین فعالیت‌های اداری علاوه بر زمان‌بر بودن می‌تواند هزینه‌ی زیادی را روی دوش شما بگذارد و دقیقا در همچین زمان‌هایی وجود که بازارچه مانند پادیوم که تمامی سرویس‌های ارائه‌دهندگان مختلف را دور هم جمع‌آوری کرده باشد، حس می‌شود. خوبی این کار این است که شما به عنوان یک کسب‌وکار که قصد خرید و استفاده از سرویس‌های یک مجموعه را دارید؛ می‌توانید در این فضا ارائه‌دهندگان مختلف را از جنبه‌های مختلف با هم بررسی و مقایسه کنید و در نهایت سرویس مورد نظر خود را از ارائه‌دهنده مورد نیاز خود خریداری کنید. پادیوم برای خرید عمده شارژ و بسته اینترنت همراه اول و ایرانسل راهکارهایی اندیشیده است که شما با مراجعه به این لینک قادر خواهید بود از این خدمت استفاده کنید.  

استعلام اطلاعات هویتی

تصور کنید کارمند بخش حقوق و دستمزد یک شرکت، فقط یک سطر از ستون‌های اکسل واریز حقوق را به اشتباه پاک کند و همه‌ی شماره شباهای کارمندان جابه‌جا شود. ابتدای ماه بعد، بعد از دریافت پیامک واریز حقوق، احتمالا بعضی از کارمندان خیلی خوشحال هستند و خیلی‌ها هم ناراحت. این تنها بخشی از مشکلات سیستم‌های سنتی پرداخت‌های گروهی است. اما خبر خوش آن که پادیوم APIهایی برای حل این مشکلات دارد که می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند. دو سرویس «تطبیق اطلاعات هویتی و کارت بانکی» و سرویس «تطبیق اطلاعات هویتی و شماره شبا» پلتفرم پادیوم با دریافت کد ملی، تاریخ تولد و شماره کارت بانکی (یا شبا) از سوی کاربران خود، تطبیق و یا عدم تطبیق اطلاعات را مشخص می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی این سرویس می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

انتقال وجه پایا و ساتنا

اکثر ما هر روزه با استفاده از روش‌های مختلفی انتقال وجه انجام می‌دهیم. برای مثال وقتی از تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کنیم و یا برای خرید نان به نانوایی می‌رویم برای پرداخت هزینه خدمات و کالا از حساب خود وجه را به حساب دیگری انتقال می‌دهیم. اما بسته به کاربری ما (کاربر فردی، کسب‌و‌کار و…) و مبلغ انتقال و برخی معیارهای دیگر، روش‌های متفاوتی برای انتقال وجه بین حساب‌ها پیش‌بینی شده است تا سیستم بانکی بتواند پاسخگوی همه طیف‌های کاربری باشد. 
انتقال وجه بانکی را می‌توان یکی از رایج‌ترین روش‌های پرداخت در سراسر جهان نامید. زیرا که این روش‌ در مقایسه با سایر روش‌های پرداخت ارزان‌تر، ایمن‌تر و قابل اعتمادتر است. حواله بانکی، راهی برای انتقال پول از یک حساب به حساب دیگر است. مثلا برای شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار، مهم است که از روند و فرآیند انتقال بانکی خود کاملا مطلع باشید. انتقال وجه به دو صورت پایا و ساتنا صورت می‌گیرد. سرویس انتقال وجه پایا و ساتنا پادیوم جهت ثبت انتقال پایای گروهی به صورت async استفاده می‌شود. شما برای استفاده از این سرویس باید وارد سایت پادیوم شوید و فرم‌های مربوطه را پر نمایید.

تسهیلات  

یکی از چالش‌های کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، انتقال وجه به صورت گروهی و البته آنی و در لحظه است. مثلا شما اگر به عنوان یک کسب‌وکار در آخر ماه قصد واریز حقوق کارمندان‌ خود را داشته باشید، (به‌خصوص اگر تعداد کارمندان‌ زیاد باشد)، باید عملیات مالی پیچیده‌ای انجام دهید تا به حساب تک‌‌تک افراد حقوق ماهانه واریز شود و یا اگر شما صاحب کسب‌وکارهای پلتفرمی نظیر پیک، تاکسی‌های اینترنتی و یا سایت اجاره اقامتگاه هستید، وجود امکان تسویه آنی برای راننده‌ها یا صاحبان ویلا و یا حتی تسویه گروهی در پایان روز، می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و دغدغه‌های شما را کم کند. 
خبر خوب این‌که ما در سرویس تسویه وجوه پادیوم به کمک روش‌های پایا، ساتنا و انتقال کارت به کارت به کسب‌وکارها کمک می‌کنیم که مبالغ مورد نظر خودشان را به به شمار شماره کارت یا شماره حساب منتقل کنند. در این حالت، اگه کسب‌وکار شما روش پایا و ساتنا رو انتخاب کند، تا ۱۰۰ میلیون تومن امکان جابه‌جایی مبالغ وجود دارد که البته بسته به کسب‌وکار این سقف قابل افزایش است.اما برای انتقال به شماره کارت، شما می‌توانید بدون هیچ سقفی و به صورت آنی، انتقال وجه مورد نظرتان را انجام بدید. 

تسهیم

چالش تقسیم درآمدهای مشترک را با سرویس تسهیم وجه پادیوم حل کنید! 
بسیاری از کسب‌وکارها با مدل «تسهیم درآمد» با یک‌‌دیگر همکاری می‌کنند. برای مثال، کسب‌وکار الف به عنوان نماینده فروش محصولات کسب‌وکار ی، به ازای هر کالای فروخته شده ۲۰% کمیسیون دریافت می‌کند.چالش اساسی این مدل همکاری این است که کدام کسب‌وکار پول را از مشتری دریافت کرده و با شریک خود تسهیم و تسویه کند. این چالش آن‌جایی پررنگ می‌شود که این درآمد به جای یک بار، دوبار توسط اداره مالیات شناسایی می‌شود: یک بار در هنگام فروش کالا از کسب‌وکار الف به مشتری، و یک بار هنگام تسویه از کسب‌وکار الف به کسب‌وکار ب. در واقع کسب‌وکارها در این مدل گاهی مجبور به پرداخت دو مرتبه مالیات برای یک درآمد می‌شوند.
سرویس «تسهیم فروش» این چالش را برطرف می‌کند. برای استفاده از این سرویس‌ پادیوم کافی است وارد این لینک شوید.

پرداخت

خدمات «پرداخت آنلاین» را می‌توان قلب اقتصاد دیجیتال دانست. تمام کسب‌وکارهای آنلاین در بخشی از کسب‌وکار خود نیازمند دریافت وجه از کاربران و مشتریان خود هستند. زیرساخت پرداخت سرزمین هوشمند پاد، زیرساختی جامع و توانمند برای سامان‌دهی پرداخت‌های کسب‌وکار آنلاین شماست. این زیرساخت را می‌توانید به سرعت و بدون طی فرآیندهای زمان‌بر اداری، تنها با احراز هویت در بانک پاسارگاد دریافت کنید و به کسب‌وکار خود بیافزایید. در این زیرساخت می‌توانید از خدمات مختلفی بهره‌مند شوید.
برای اطلاعات از این خدمات و چگونگی استفاده از آن‌ها از این لینک کمک بگیرید.

خرید

با سرویس «خرید» می‌توانید فرآیند فاکتور را در عملیات خرید آنلاین کسب‌وکار خود مدیریت کنید. به عبارتی می‌توانید در این سامانه پیش‌فاکتور صادر کنید، آن را به فاکتور تبدیل کنید، فاکتور را کاهش داده و یا باطل کنید و نگران برگشت وجوه کسر شده از فاکتور (refund) نباشید. چرا که این موضوع در پلتفرم مدیریت و انجام می‌ٰشود. برای استفاده از این سرویس کافی‌ است روی این لینک کلیک نمایید. 

ورود یکپارچه

ورود یکپارچه یا SSO (مخفف عبارت Single Sign-On) یک سرویس احراز هویت است که به کاربر اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک حساب کاربری (برای مثال یک ایمیل و رمز عبور) به چندین اپلیکیشن دسترسی داشته باشد. شرکت‌های بزرگ، کسب‌و‌کارهای کوچک و اشخاص حقیقی با استفاده از SSO می‌توانند مدیریت اکانت‌ها و رمزهای عبور خود را تسهیل کنند. 
سرویس SSO پادیوم از نوع SSO شرکت‌های بزرگ است که امکان ورود و احراز هویت بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور را فراهم می‌کند. کافی است کاربران یک بار حساب پادی خود را بسازند و پس از آن، می‌توانند با همان اطلاعات به تمام اپلیکیشن کسب‌و‌کارهایی که بر بستر سرزمین هوشمند پاد از سرویس SSO استفاده می‌کنند، وارد شوند. شما می‌توانید برای مطالعه مستندات این سرویس به سایت پادیوم سری بزنید.

با پادیوم پازل کسب‌و‌کار خودتان را تکمیل کنید.

پادیوم به عنوان یک بازارچه API و خدمات دیجیتال دوسویه، با هدف تسهیل راه‌اندازی و توسعه کسب‌و‌کارهای آنلاین بر بستر فضای دیجیتال ایجاد شده است. در پادیوم دریافت‌کنندگان می‌توانند با مقایسه سرویس‌های مختلف با یکدیگر، بهترین گزینه را برای کسب‌و‌کار خود انتخاب کنند و ارائه‌دهندگان نیز می‌توانند سرویس‌های خود را به طیف بزرگ‌تزی از مشتریان معرفی و ارائه کنند.
در پادیوم سرویس‌های مختلفی در حوزه‌های مالی و بانکی، احراز هویت، نقشه، حمل و نقل، بیمه و… توسط تامین‌کنندگان گوناگون ارائه می‌شوند که در این مقاله به ۱۰ مورد از پرکاربردترین‌ها پرداختیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.