پادیوم بلاگ

مزایای استفاده از برنامه‌های مسیریابی در کسب و کارها

ندا خراسانی
مقالات

اگر شما مالک یا مدیر یک کسب و کار هستید، احتمالا در روز با کمبود زمان مواجه می‌شوید. پس حتما به دنبال برنامه‌ها و ابزارهایی هستید که به شما کمک کند تا در زمانتان صرفه‌جویی کنید و هرج و مرج‌های روزانه‌تان را کاهش دهید. به بیان دیگر، شما به دنبال برنامه‌ای هستید که بتواند از قبل شما را کنترل و مدیریت کند.

صحبت ما در این پست در رابطه با کسب و کارهایی است که به نوعی با حمل و نقل سر و کار دارند. برنامه‌ریزی دستی در این نوع کسب و کارها اصلا کار ساده‌ای نیست. شما چه مدیر یک تیم فروش کوچک باشید و چه صاحب یک ناوگان بزرگ برای حمل و نقل، اگر برنامه‌ریزی و مسیریابی‌تان را دستی انجام دهید منجر به اشتباهات می‌شود و اشتباهات قطعا نارضایتی مشتری، افزایش هزینه و افزایش تولید آلودگی به دلیل طولانی شدن مسیر و … را به دنبال دارد.

راه حل؟
استفاده از یک سرویس مسیریاب خودکار که نه تنها مسیر مورد نظر را در چند ثانیه پیدا می‌کند بلکه در بین مسیرهای ممکن، بهترین و سریعترین آن‌ها را به شما نشان می‌دهد.

برنامه‌های مسیریابی، این کارها را انجام می‌دهند و زمان برنامه‌ریزیتان را از چند ساعت به چند دقیقه کاهش می‌دهند. این برنامه‌ها حتی فرآیندها و مسیریابی‌های ساده را ساده‌تر می‌کنند و با کاهش زمان رانندگی باعث می‌شوند شما کنترل بیشتری به بر روی زمان و برنامه‌هایتان داشته باشید و بتوانید زمان بیشتری بر روی برای انجام دادن کارهایی که باعث رشد و افزایش سودآوری کسب و کارتان می‌شود بگذارید.

“واضح است که صرفه جویی در وقت، بزرگترین سود برای کسب و کارهای کوچک است.”


Bjorn Orvar، مدیر بازاریابی Route4Me
(ارائه‌دهنده‌ی سرویس‌های برنامه‌ریزی مسیر مبتنی بر ابر)


حال با هم به بررسی مزایای استفاده از مسیریابی مبتنی بر ابر، در کسب و کارها می‌پردازیم.

برنامه ریزی مسیر باعث افزایش فروش می شود.

با احتمال زیادی شما هر روز لیستی از فروشتان دارید و باید مسیرهای زیادی را برای توزیع محصولاتتان طی کنید. با برنامه‌ریزی مسیر به راحتی می‌توانید نقاط شروع و پایان را مشخص کنید و در عرض چند ثانیه بهترین مسیر را در اختیار داشته باشید. این برنامه‌ریزی باعث کاهش زمان رانندگی (سریعتر رسیدن) و درنتیجه افزایش تعداد تحویل‌های موفق و درنتیجه افزایش فروش می‌شود. شما تبدیل به کسب و کاری می‌شوید که در زمان کمتر، با دقت بیشتری محصولاتش را به دست افراد می‌رساند و این محبوبیتتان را نیز بالا میبرد.

استفاده از نقشه‌ و مسیریابی آنلاین، به رانندگان کمک می‌کند تا به صورت موثرتری برنامه‌ریزی کنند.

علاوه بر مساله‌ی فروش در کسب و کار، استفاده از سرویس مسیریابی این امکان را در اختیار تیم حمل و نقل قرار می‌دهد تا با بررسی مسیر، قبل از حرکت، بهترین مسیر ممکن را براساس آمارهای لحظه‌ای مثل ترافیک و یا حوادث غیرمتظره بیابند و در نتیجه از مسیری برای تحویل استفاده کنند که کوتاهتر بوده و دشواری‌های کمتری دارد. این موضوع علاوه بر کوتاه کردن مسیر و زمان رسیدن به مقصد باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود که یکی از مهمترین و قابل توجه‌ترین هزینه‌های واحد حمل و نقل است. علاوه بر این، وقتی راننده از قبل در مورد مسیر اطلاعات داشته باشد، با استرس کمتر  و آرامش بیشتری به تحویل کالا می‌پردازد که این امر باعث افزایش راندمان او نیز می‌شود.

مسیریابی آنلاین، در زنجیره‌ی توزیع باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل می‌شود.

وقتی لیستی از مقاصد برای تحویل و توزیع کالا دارید، در واقع زنجیره‌ای از مسیرهای مختلف برای توزیع دارید. استفاده از سرویس مسیریابی باعث می‌شود که بتوانید به بهترین شکل ممکن این زنجیره‌ی توزیع را بهینه‌سازی کنید و این امر افزایش رضایت مشتری و کاهش هزینه‌های حمل  نقل را به دنبال دارد.
وقتی مسیرهای پیش رو در امتداد یکدیگر و با کمترین زمان ممکن برنامه‌ریزی شوند، یعنی شما به راحتی می‌توانید مسیر پیش رو را تجزیه و تحلیل کنید و از زنجیره‌ی توزیع دید درست و مناسبی داشته باشید. پس می‌توانید بدانید چه بسته‌ای در چه زمانی به دست مشتری می‌رسد و این امکان را دارید تا به مشتری اطلاعات لازم از زمان رسیدن کالا را بدهید.

حرف آخر اینکه …


مواردی که گفته شد تنها سه مزیت کلیدی سرویس‌های مسیریابی بود.
این سرویس‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا راه درست را انتخاب کنید و علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، با برنامه‌ریزی درست باعث افزایش بهره‌وری، بهبود ارتباط و پاسخگویی به مشتریان و افزایش امکان رشد اعضای تیمتان شوید. وقتی بتوانید یک مسیر ساده را در کوتاهترین زمان به درستی انتخاب کنید، این امر باعث افزایش رضایت و کاهش نگرانی راننده و همچنین کاهش مصرف سوخت و ضررهای ناشی از آن نیز می‌شود.


منــابع:

– Benefits of a Route Planning Solution
– Benefits of Route Planning Software