پادیوم بلاگ
سامانه مرکزی رزرواسیون

سامانه مرکزی رزرواسیون هتل و ترند‌های روز آن

شادی سجادی
مقالات

یک سیستم رزرواسیون موثر باید از آخرین فن‌آوری‌های روز استفاده کند تا هتلداران بتوانند با استفاده از آن نسبت به همکاران خود مزیت رقابتی کسب کنند.

در طول چند سال گذشته، افزایش رزرو هتل از طریق اینترنت به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر رزرو‌های موبایلی با استفاده از دستگاه‌های هوشمند در بازار‌های خاص شروع به کار کرده‌اند، زیرا کاربران امروز اینترنت، رسانه‌های اجتماعی و تجارت الکترونیکی اعتقاد دارند با موبایل راحت‌تر می‌توانند کار‌های خود را انجام دهند.

سیستم جدید رزرواسیون:

پیشرفت درتکنولوژی تلفن همراه و در دسترس بودن پهنای باند باعث شده است کارهایی مثل گرفتن اتاق ازهتل از طریق یک سیستم رزرو آنلاین آسان‌تر انجام شود.

هرچند بعید است که برنامه‌های موبایلی و تاثیرشان روی سیستم رزرو هتل به اندازه اینترنت در صنعت تکنولوژی انقلاب به پا کند اما به احتمال زیاد روی مدیریت درآمد هتل و قیمت‌گذاری آن تاثیرخواهد گذاشت.

امروزه اکثر تراکنش‌ها با استفاده از اینترنت انجام می‌شود و گوشی‌های هوشمند و فناوری‌های مرتبط با آن‌ها نقش اصلی در بازاریابی ایفا می‌کنند چرا که می‌بینیم استفاده از این دستگاه‌ها در حال افزایش است.

هتل‌ها باید وبسایت‌های خود را برای پاسخ دادن به این توسعه با در نظر گرفتن موتور‌های رزرو و ایجاد استراتژی‌‌های بازاریابی برای استفاده از این دستگاه مدیریت کنند.

نسل Y با این نوع فن‌آوری‌ها بزرگ شده است و استفاده Baby Boomerها از تجارت الکترونیک و رسانه‌های اجتماعی در حال افزایش است. همانطور که استفاده از رسانه‌های اجتماعی بیشتر و بیشتر می‌شود، بخشی از روند تصمیم‌گیری مشتریان، با بررسی و تایید مشتریان دیگرانجام می‌شود.

سامانه مرکزی رزرواسیون (CRS):

رزرو از طریق تلفن‌همراه در حال افزایش است، اما این فقط یکی دیگر از کانال‌های توزیع مهم برای اضافه شدن به سیستم‌های توزیع (GDS)، خدمات توزیع اینترنت (IDS) و دیگر سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی است.

کانال‌های جدید رزرو به طور مداوم در حال تکامل هستند. یکی از سیستم‌هایی که در سال‌های اخیر توسعه یافته است سامانه مرکزی رزرواسیون یا همان (CRS) است؛ CRS ابزاری است که برای رسیدن به GDS و IDS استفاده می‌شود، چرا که داده‌ها را در یک سیستم واحد جمع آوری می‌کند.

هتلداران از سامانه مرکزی رزرواسیون (CRS) برای مدیریت بازاریابی و فروش آنلاین خود استفاده می‌کنند. با استفاده از این سیستم آن‌ها می‌توانند آمار اتاق‌های خالی خود و نرخ آن‌ها را برای تمام کانال‌های فروش آپلود کنند.
این کار، توزیع آنلاین را برای هتلداران تسهیل می‌کند، چرا که سامانه مرکزی رزرواسیون (CRS) ارسال همه اطلاعات هتل‌ها را به کانال‌های فروش از جمله آژانس‌های مسافرتی سنتی و آژانس‌های آنلاین جدید انجام خواهد داد.

استفاده از قابلیت سیستم رزرو مرکزی (CRS) به هتلداران کمک می‌کند تا تمامی رزرو‌هایی را که از منابع مختلف در سیستم ثبت می‌شود را کنترل کند. این اطلاعات می تواند بسیار ارزشمند باشد، به ویژه در شرایط فعلی و برای اطمینان از اینکه کسب و کار نسبت به رقبا در چه شرایطی قرار دارد.

منبع: www.hotel-industry.co.uk