پادیوم بلاگ

۱۰ دوره‌ی آموزشی برای توسعه API

یاسمن عیسایی
تکنولوژی ، مقالات

یادگیری انواع مختلف APIها و ترکیب و ادغام آن‌ها به صورت موثر، می‌تواند مهارت‌های شما را به عنوان یک توسعه‌دهنده بهبود ببخشد. در حقیقت شما با یادگیری این روش‌ها در ابتدا از نوشتن هزاران کد نجات پیدا کرده و سپس بیشتر وقت خود را صرف تمرکز بر روی قسمت‌های اصلی برنامه خواهید کرد. صرف نظر از سطح و میزان تجربه شما، دوره‌ی آنلاین روشی در دسترس و راحت برای به دست آوردن این مهارت‌ها است. در این مقاله، ده دوره برتر Udemy، Coursera و Pluralsight برای یادگیری توسعه APIهایی مانند REST API، SOAP APIها هستند که از سال ۲۰۲۲ گردآوری شده‌اند. این دوره‌ها علاوه بر اینکه تمامی سطوح از مقدماتی تا پیشرفته را در بر می‌گیرند، مسیری مستقیم برای یادگیری API و پروژه‌ای که به دنبال آن هستید را ارائه و منابعی را برای کاوش بیشتر و ارتباط با سایر APIها فراهم می‌کنند.

۱) ادغام YouTube Data API در پایتون

در این دوره، شما همه چیز را در مورد نحوه‌ی افزودن عملکرد YouTube به برنامه یا وب‌سایت خود با YouTube Data API خواهید آموخت. این API اجازه خواندن و نوشتن را برای محتوای YouTube به شما می‌دهد. از این طریق کاربران می‌توانند درخواست‌های احراز هویت را به فیدهای Google Data برای بازیابی فیدهای ویدیوهای محبوب، نظرات، فهرست‌های پخش، موارد دلخواه و … ارسال کنند.
چنین ادغامی برای علاقه‌مندان به علم داده بسیار جذاب و ایده‌آل است. 
به عنوان مثال، اگر شما روی برنامه‌ای کار می‌کنید که محبوب‌ترین ورزش در هر کشور را مشخص می‌کند، قطعاً به تجسم و تصویرسازی داده‌های شما کمک می‌کند تا بدانیم چند نفر در آمریکا محتوای بسکتبال را در YouTube جستجو می‌کنند.

پیش‌نیازهای دوره:

آشنایی اولیه با پایتون و چارچوب‌های وب پایتون.

مخاطبان دوره:

  1. توسعه‌دهندگانی که به دنبال ایجاد برنامه‌هایی با قابلیت تعامل با YouTube هستند.
  2. افراد یا تیم‌هایی که از آمار ویدیو و کانال YouTube برای اهداف تجزیه و تحلیل داده‌ها سود می‌برند.
  3. متخصصان با تجربه‌ای که قصد یادگیری API داده جدید و کشف انبوه داده‌های جمع آوری شده توسط YouTube را دارند.

۲) دریافت داده‌های مالی با استفاده از YH Finance API در پایتون

اگر به درک وضعیت اقتصاد جهانی علاقه‌مند باشید یا تنها سعی کنید در یک بازار آشفته پیشتاز بمانید، YH Finance API می‌تواند API مناسبی برای کمک به شما در دستیابی به اهدافتان باشد.
از آنجایی که YH Finance API را می‌توان با وب‌سایت یا سرور ادغام کرد، بازیابی داده‌های ارزشمند بازار و تجزیه و تحلیل آن‌ها چیز عجیبی به نظر نمی‌آید. این داده‌های بی‌درنگ و تاریخی سبب می‌شود تا کاربر از وضعیت فعلی امنیت مالی و روندهای گذشته آن مطلع شود.
پیش‌نیازهای دوره:

اصول API
آشنایی اولیه با پایتون 
اصطلاحات بازار سهام

کاربرد:

این API در بخش‌های تجاری و مالی برای بهبود تجربه کاربر با تسهیل دسترسی مستقیم به داده‌های مالی و به اشتراک‌گذاری روان داده‌ها بین دو طرف استفاده می‌شود.

۳) شروع به کار با API های Reddit در پایتون

Reddit یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که میزبان میلیون‌ها نفر در صدها هزار جامعه مجازی است.  ادغام API Reddit به شما کمک می‌کند تا به مکالمات بپیوندید! دسترسی به یکی از بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین و مورد توجه‌ترین انجمن‌های رسانه‌های اجتماعی، شما را با پایگاه کاربران خود هماهنگ نگه می‌دارد. داده‌های جمع‌آوری‌شده از نظرات، رأی‌های مثبت و پست‌های زیرمجموعه‌های مختلف نیز می‌تواند احساسات گسترده‌ای در مورد موضوعات پرطرفدار یا احساس مخاطبان خاص در مورد یک موضوع خاص را نشان دهد. پیگیری و مشارکت در جوامعی که از برنامه شما پشتیبانی می‌کنند، برای تجربه کاربری بسیار مفید است.
Reddit همچنین بسته‌های متفاوت را با زبان‌های مختلف برای استفاده آسان‌تر از API ارائه می‌دهد. PRAW یکی از این بسته‌بندی‌ها در پایتون است که می‌تواند مانند هر ماژول پایتون دیگری وارد شود.
در این دوره، نحوه استفاده مستقیم از API را قبل از فرو رفتن در مورد نحوه استفاده از wrapperهای مختلف یاد خواهید گرفت.

پیش‌نیازهای دوره:

درک اولیه پایتون و کتابخانه‌های Requests و Flask 

۴) مدیریت Codebase خود با API GitHub در پایتون

GitHub خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های مدیریت کد برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار معرفی کرده است. API که به ما در تعامل با ویژگی‌های GitHub کمک می‌کند GitHub REST API نامیده می‌شود. همانطور که احتمالا می‌دانید، REST مخفف Representational State Transfer و یک معماری استاندارد برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات در سراسر اینترنت است.
این دوره شما را از طریق چندین API GitHub و نقاط پایانی آن‌ها راهنمایی می‌کند. شما با احراز هویت و ادغام با یک حساب GitHub برای استفاده از APIها به منظور مدیریت یکپارچه کد خود (و گسترش بی دردسر آن) آشنا خواهید شد.

پیش‌نیازهای دوره:

آشنایی مبتدی با APIها
آشنایی اولیه با پایتون 
GitHub
Django 

مخاطبان دوره:

توسعه‌دهندگان جدیدی که قصد بررسی API GitHub را دارند.
حرفه‌ای‌هایی که می‌خواهند فرآیندها را از ایجاد مخازن تا ادغام محتوا برای نسخه نهایی مدیریت کنند.

۵) ادغام Microsoft Computer Vision API با پایتون

در این دوره آموزشی، نحوه ادغام Microsoft Computer Vision API را خواهید آموخت. این API عملکردهای متعددی مانند استخراج متن از تصاویر، توصیف تصویر به زبان ساده و انسانی و تنظیم محتوای یک تصویر را ارائه می دهد. به طور خاص، شما به سمت تشخیص کاراکتر نوری (OCR) و تجزیه و تحلیل تصویر شیرجه خواهید زد و به طور موثر مجموعه ابزاری را برای تجزیه و تحلیل هر تصویری که می‌خواهید، در اختیار شما قرار می‌دهد.
Microsoft Cognitive Services یک API مبتنی بر ابر را برای بینایی کامپیوتر به نام Microsoft Computer Vision API ارائه می‌دهد. این API امکان دسترسی به الگوریتم‌های پیشرفته برای پردازش تصویر و بازگرداندن اطلاعات را فراهم می‌کند. این API شامل چندین عملکرد دیگر مانند استخراج متن از تصاویر، توصیف یک تصویر با کلمات قابل فهم برای انسان، تعدیل محتوای یک تصویر و موارد دیگر است.

پیش‌نیازهای دوره:

برای تکمیل این دوره نیاز به هیچ دانش قبلی در مورد بینایی کامپیوتر، یادگیری ماشین یا یادگیری عمیق نیست. از طرف دیگر، می‌توانید به سادگی یک تصویر، ویدیو یا یک URL را آپلود کنید تا با توجه به ورودی‌ها و انتخاب‌های کاربر توسط الگوریتم تجزیه و تحلیل شود. تنها دانش قبلی مورد نیاز، آشنایی با زبان برنامه‌نویسی پایتون است.

موارد استفاده:

تشخیص کاراکتر نوری (OCR): این ویژگی به استخراج متن دست‌نویس و چاپ شده از ورودی‌هایی مانند تصاویر و اسناد کمک می‌کند. این ورودی‌ها می‌توانند چندین سبک و زبان نوشتاری داشته باشند.
تجزیه و تحلیل تصویر: این ویژگی به استخراج انواع مختلف اطلاعات بصری از تصاویر کمک می‌کند که می‌توان از آن برای چندین هدف استفاده کرد. شناسایی عناصری مانند چهره انسان و آرم برند یا بررسی اینکه آیا یک تصویر حاوی محتوای نامناسب است یا خیر از این دست موضوعات هستند. این موضوع می‌تواند اشیاء را در بیش از ۱۰۰۰۰ دسته طبقه‌بندی کند و به تولید ارزش از دارایی بصری کمک شایانی کند.

۶) ردیابی پیش بینی‌ها با API های AccuWeather در پایتون

APIهای AccuWeather بینش‌های ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این APIها اجازه می‌دهند تا با درک بهتر آب و هوا و تاثیرات احتمالی آن، ایمنی را افزایش پیدا کند و خطرات و تلفات به حداقل برسد. این APIها با استفاده از داده‌های جوی و موقعیت مکانی، داده‌های دقیق آب و هوا را برای کل کره زمین ارائه می‌دهند.
این دوره شما را با API‌های AccuWeather و ادغام آن‌ها آشنا می‌کند. آموزش چگونگی استفاده از Forecasts API برای مشاهده الگوهای آب و هوای آینده و Current Conditions API برای دریافت اطلاعات آب و هوا در زمان واقعی از جمله مباحث این دوره هستند. 

پیش‌نیازهای دوره:

آشنایی اولیه با پایتون 

آشنایی با جنگو 

مخاطبان دوره:

توسعه‌دهندگانی که علاقه‌مند به توسعه برنامه‌های آب و هوا هستند.
کاربرانی که مایل هستند APIهای آب و هوا را در برنامه‌های از قبل موجود ادغام کنند.

۷) مدیریت خدمات مالی با Square API در پایتون

Square پرداخت‌های دیجیتال و خدمات مالی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. توسعه‌دهندگان جدید و با تجربه می‌توانند آموزش ببینند تا API‌های Square را برای کمک به رشد کسب‌وکارها در هر نوع و اندازه‌ای ادغام کنند. همانطور که واضح است، اگر سیستمی برای جمع‌آوری پرداخت‌ها و رسیدگی به پول مشتریان وجود نداشته باشد، رشد یک کسب و کار بسیار دشوار است.
در این دوره، Square API و نقاط پایانی مختلفی که ارائه می‌کند، مانند پرداخت‌ها، بازپرداخت، سفارش‌ها و فاکتورها را بررسی خواهیم کرد و در پایان شما قادر خواهید بود برای مدیریت سفارشات و پرداخت‌ها و یا حتی کمک به نیازهای مالی برنامه، Square API را در کسب‌وکار خود ادغام کنید. 

پیش‌نیازهای دوره:

دانش اولیه API
آشنایی اولیه با پایتون 

مخاطبان دوره:

مبتدیانی که قصد یادگیری پرداخت امن را دارند.
افراد حرفه‌ای که به دنبال ادغام Square API در پروژه‌های بعدی خود هستند

۸) REST APIها با Flask و Python – Udemy

اگر می‌خواهید توسعه API REST را با استفاده از پایتون یاد بگیرید، دوره‌ی پرفروش توسعه API در Udemy بهترین انتخاب برای شما است. در این دوره، مدرس بر روی ساخت APIهای REST با استفاده از زبان برنامه‌نویسی محبوب Python تمرکز می‌کند.
علاوه بر این، همراه با پایتون، مدرس از چارچوب Flask نیز استفاده می‌کند، که یک چارچوب عالی برای توسعه وب مخصوص توسعه‌دهندگان پایتون است. شما با نحوه ایجاد REST APIS، اتصال اپلیکیشن‌ها (اعم از وب و موبایل)، پایگاه‌های داده و سرورها، احراز هویت و… آشنا خواهید شد.
کل محتوای ویدئویی این دوره هفده ساعت و سطح این دوره مبتدی است.

پیش‌نیازهای دوره:

آشنایی اولیه با پایتون 

۹)  WebServices/Rest API Testing با SoapUI + Real Time Project

این دوره پرفروش‌ترین دوره اتوماسیون API در Udemy است. مدرس در این دوره به زیبایی معنی API، وب‌سرویس‌ها، تفاوت بین آن‌ها و  انواع مختلف اتوماسیونی را که می توان در REST API در طول این دوره انجام داد را توضیح می‌دهد. تمرکز اصلی این دوره، تست REST API با استفاده از SoapUI است.
این دوره طولانی با محتوای ویدئویی در مجموع نوزده ساعت است که در سطح مبتدی قرار دارد.

پیش‌نیازهای دوره:

آشنایی اولیه با پایتون 

 10) طراحی API های وب RESTful – Pluralsight

Pluralsight چند دوره عالی دارد که به توسعه API اختصاص یافته است. این دوره محبوب‌ترین دوره توسعه API در Pluralsight است. در این دوره آموزشی، چیستی REST API و چگونگی استفاده از آن و نحوه ایجاد API‌های RESTful برای وب و موبایل را خواهید آموخت. 
این یک دوره آموزشی در سطح مبتدی است که در مجموع محتوای ویدئویی دو ساعته دارد و هر آنچه را که باید در مورد REST API و وب سرویس RESTful به عنوان یک توسعه‌دهنده بدانید را به شما آموزش می‌دهد.

پیش‌نیازهای دوره:

آشنایی اولیه با پایتون 

قطعا دوره‌های بیشتری از این موارد گفته شده در دنیای وب در دسترس است و ما در این مقاله تنها ده دوره‌ی برتر وب‌سایت‌های مطرح را معرفی کردیم. خوش‌حال می‌شویم اگر شما هم دوره‌ای در این حوزه‌ها می‌شناسید آن را با ما و مخاطبانمان در میان بگذارید.