پادیوم بلاگ

بهترین سرویس نقشه ایرانی

یاسمن عیسایی
تکنولوژی ، گردشگری

اگر شما هم مثل پدر من از آن دسته افرادی باشید که تا خودتان ده بار مسیرهای اشتباه را امتحان نکنید و دیرتان نشود، از کسی آدرس نمی‌پرسید:) و یا همیشه از خیابان‌های اصلی و پرترافیک تردد می‌کنید و راه‌های میان‌بر و فرعی را به خوبی نمی‌شناسید؛ شما شایسته‌ترین فرد برای استفاده از یک نرم افزار مسیریاب هستید. در حقیقت در روزهای شلوغ و پرترافیک، بهترین چیزی که بیش از همه می‌تواند به ما در تخمین زمان رسیدن به مقصد و انتخاب بهترین مسیر از لحاظ تراکم ترافیک کمک کند، یک نرم‌افزار مسیریاب حرفه‌ای دقیقا مطابق با وضعیت شهر محل سکونت‌مان است. مسیریابی که علاوه بر سازگاری با انواع سیستم‌عامل‌های موبایلی، در یافتن بهترین و کم‌ترافیک‌ترین مسیر برای رسیدن به مقصد پیشتاز باشد. این نرم‌افزارها ضمن انجام موارد گفته شده مزایای دیگری همچون
هشدار هنگام رسیدن به دوربین‌های کنترل سرعت، مناطق مشمول طرح ترافیک و… را دارند.
در ادامه با برخی از بهترین سرویس‌های نقشه ایرانی آشنا خواهیم شد. 

مسیریابی، کاربلد! 

نرم‌افزار بلد همانند سایر مسیریاب‌ها از GPS گوشی استفاده می‌کند. پس از وارد کردن مقصد مورد نظر، این برنامه به شما مسیرهای مختلف، حجم ترافیک و زمان مورد انتظار برای رسیدن به مقصد برای هر مسیر را نمایش می‌دهد که این مسئله می‌تواند علاوه بر جلوگیری از گیر افتادن در ترافیک به شما برای برنامه‌ریزی بهتر کمک شایانی کند.

چرا بلد؟

مسیریابی با استفاده از GPS

دستیار صوتی فارسی

تخمین لحظه‌ای زمان رسیدن به مقصد (برای تخمین زمان رسیدن به مقصد از منابع اطلاعاتی متعدد بومی استفاده شده است از این رو تخمین زمان رسیدن دقیق است).

نمایش مسیرهای مختلف برای رسیدن به مقصد (با شلوغ‌ و خلوت‌ شدن مسیر، مدت زمان رسیدن به مقصد نیز به‌روز می‌شود.)

در نظر گرفتن شرایط مختلف نظیر طرح ترافیک، طرح کاهش آلودگی هوا با رنگ‌های قرمز و آبی، زوج و فرد بودن برای مسیریابی و اعلام ساعت اتمام طرح 

نمایش دوربین‌های کنترل سرعت، حضور پلیس، دوربین‌های راهنمایی و رانندگی، محدودیت سرعت و سرعت‌گیر 

نمایش مکان‌های عمومی شهر‌ها و مناطق مختلف  (مثل پمپ‌بنزین، بانک، سوپرمارکت، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس، رستوران، بیمارستان، داروخانه، پارک و…)

اپلیکیشن بلد در همه امکان سیستم عامل‌ها  به صورت کاملا رایگان قابل نصب است (فرق نمی‌کند گوشی شما اندروید است یا آیفون می‌توانید از امکانات این مسیریاب استفاده کنید).

داشتن یک دستیار صوتی فارسی که کارایی زیادی برای آژانس‌ها و راننده‌ها دارد. (این مسیریاب سخنگو می‌تواند در طول رانندگی با دادن آدرس شما را راهنمایی کند). 

مسیریابی در این نرم‌افزار تنها منحصر به خودرو شخصی نیست! بلکه بهینه‌ترین مسیر برای حمل‌ و‌ نقل عمومی و یا پیاده برای شما مشخص می‌شود.

لایه نقشه ماهواره‌ای باکیفیت در همه شهرهای ایران

لایه نقشه مترو در تهران

امکان ثبت و ادعای مالکیت یک کسب‌وکار و مدیریت کردن اطلاعات و جزییات آن از طریق پنل

دستیار صوتی ترکی، عربی، یزدی، کرمانی، شیرازی و گیلکی

پروفایل کاربری و گزارش مشارکت‌های کاربر

مصرف باتری بسیار پایین است که موجب می‌شود باتری تلفن همراه شما مدت زمان بیشتری شارژ داشته باشد.

شما می‌توانید برای گزارش مشکل و پشتیبانی از طریق زیر اقدام نمایید:

support@balad.ir

سیدار مپ، اولین SDK نقشه پارسی برای پلتفرم‌های وب و موبایل

فرقی نمی‌کند در کدام شهر ایران ساکن هستید؛ مسیریاب سیدار مپ در تمام نقاط ایران در اختیار شما است! استفاده از مسیریاب سیدار مپ علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه و زمان مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به برخی از آن‌‌‌‌‌‌ها می‌پردازیم. 

چرا سیدار مپ؟

نقشه‌ای کاملا ایرانی

در نقشه‌های سیدار تمامی معابری فارسی است و مکان‌های مهم و عمومی (مانند: ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و …) با آیکون‌های بومی خود روی نقشه دیده می‌شوند.

لحاظ کردن وضعیت اینترنت ایران!

به کمک تکنیک‌های مختلف caching و پیکربندی مناسب در سمت سرور و شبکه، بارگذاری نقشه و پاسخ متدهای API‌ها خیلی سریع و زیر ۱۰۰ میلی ثانیه صورت می‌گیرد. در ضمن نقشه سیدار هر ۲۴ ساعت یک‌بار به‌روزرسانی می‌شود.

سرعت بالا و بهینه‌سازی تصویر

 از آنجایی که نقشه‌های سیدار در داخل ایران میزبانی می‌شوند، پس بسیار سریع‌تر از سرویس‌های مشابه خارجی عمل می‌کنند و حجم تصویر تولید شده با الگوریتم‌های فشرده‌‌سازی تا حد امکان کوچک می‌شود.

نقشه استاتیک

در این ابزار با مشخص کردن یک نقطه روی نقشه، تصویر استاتیکی با سایز دلخواه برای شما نمایش داده می‌شود که شامل حوالی آن محدوده است. یکی از کاربردهای این ابزار، ساختن نقشه‌های کروکی محل است.

تبدیل نقطه جغرافیایی به آدرس

تبدیل نقطه جغرافیایی به آدرس، یکی از سرویس‌های خاص سیدار مپ است که توانسته مورد استقبال کاربران قرار بگیرد. این سرویس با توجه به موقعیت کاربر، آدرس محاوره‌ای شناخته شده توسط انسان را تولید می‌کند.

مسیریابی و برنامه‌ریزی سفر

از دیگر ویژگی‌های نقشه سیدار، برنامه‌ریزی برای سفر است. با مشخص کردن نقطه مبدا، مقصد و حتی نقاط میانی برای توقف (بدون هیچ محدودیتی)، مسیرهای پیشنهادی برای شما نمایش داده می‌شود. 

پشتیبانی از صفحه‌های نمایش با وضوح تصویر بالا

با هم بهترین مسیر رو پیدا می‌کنیم!

این شعار نرم‌افزار مسیریاب نشان است. پلتفرمی با کامل‌ترین سبد محصول از انواع API و SDK، نقشه فارسی تحت موبایل و وب.
«نقشه و مسیریاب نشان» یکی از سرویس‌های رایگان شرکت سازه‌های اطلاعاتی راژمان است که در اسفند ماه سال ۱۳۸۳ شمسی توسط جمعی از خبرگان حوزه‌ی فناوری اطلاعات و با هدف خدمت‌رسانی به کسب‌وکارهای آنلاین تاسیس گردیده است. این اپلیکیشن با توجه به مسافت و ترافیک موجود، بهترین و خلوت‌ترین مسیر را به شما پیشنهاد می‌دهد‍. «نشان»موفق شد در سال ۱۳۹۷، اپلیکیشن برتر سال شود و در حال حاضر با داشتن میلیون‌ها کاربر فعال، یکی از موفق‌ترین مسیریاب‌های ایرانی است.
APIهای مسیریابی موجود در نشان دارای داده‌های ترافیکی زنده هستند و یکی از نکات قابل توجه، آنلاین بودن کلیه فرآیندهای وب‌سرویس‌ها و بدون دخالت انسانی است.

چرا نشان؟

APIهای نشان به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

جست‌و‌جو

۱-سرویس جستجوی نام معابر، مکان‌ها و نام‌های قدیمی (Search API)

 ۲- تبدیل آدرس به موقعیت (Geocoding API)

۳- سرویس تبدیل موقعیت به آدرس (Reverse Geocoding API)

۴- کدپستی 

مسیریاب

۱- مسیریابی خودرو با ترافیک

۲- مسیریابی خودرو بدون ترافیک

۳- مسیریابی موتور سیکلت با ترافیک

۴- مسیریابی خودرو با ترافیک و تخمین زمان و مسافت

۵- – سرویس ماتریس فاصله (Distance Matrix API)

۶- سرویس نگاشت نقطه بر نقشه (Map Matching API)

لجستیک‌ها

۱- سرویس مسیریابی فروشنده دوره گرد  TSP API 

 (Traveling Salesman Problem)

وقتی بیشتر از یک مقصد داریم؛ بهینه‌ترین مسیر را تعیین می‌کند.

۲- سرویس «Logistics API»

این سرویس تمام فرایند ارسال مرسوله‌ها از انبار به مقاصد مختلف در شهر را مدیریت می‌کند.

۳-پلاک

به کمک این سرویس، دیگر مرسولات یا تاکسی‌های اینترنتی دقیقا همان جایی می‌روند که مشخص کرده‌اید. 

SDKها (کیت‌های توسعه):

SDK، وظیفه‌ی نمایش نقشه را دارد و کاربر در صورت تمایل، می‌تواند اطلاعات ترافیک را نیز دریافت کند که در سه قالب زیر ار‌ائه می‌شود:

Web:

که با سه زبان ANGULAR-JS/ JAVASCRIPT/ REACT نوشته شده و برای سرویس‌های در بستر اینترنت، گزینه‌ی مناسبی است.

موبایل:

این سرویس در هر دو پلتفرم Android و  iOS ار‌ائه می‌شود و برای اپلیکیشن‌هایی که به نوعی از سرویس‌ مکان‌یابی یا نقشه استفاده می‌کنند؛ مناسب است.

نقشه‌ی استاتیک:

یک مکان مشخص را روی نقشه (بدون قابلیت زوم کردن) نمایش می‌دهد. در واقع همانند عکس عمل می‌کند و عموما برای صفحاتی مثل تماس با ما یا نمایش فاصله‌ی دو نقطه از هم استفاده می‌شود.

آیا بارگذاری نقشه API Call محسوب می‌شود؟

بله، با هر بار بارگذاری ویجت نقشه، یک API فراخوانی می‌شود که جزو Map Load قرار می‌گیرد. پس از آن درخواست تایل‌های نقشه جزو API Call محسوب نمی‌شود و تنها در پهنای باند محاسبه می‌شود.

نقش پررنگ پادیوم 

با توجه به گسترش روز افزون اینترنت و پیشرفت فناوری، هر روز کسب‌وکارهای زیادی با ایده‌های جدیدتر وارد عرصه‌ی دیجیتال می‌شوند. این کسب‌وکارها برای ورود به بازار با چالش‌های گوناگونی روبه‌رو هستند که یکی از آن‌ها، توسعه‌ی سرویس‌ها و ارائه‌ی آن به مشتریان است. با ورود APIها به دنیای فناوری، بسیاری از این مشکلات برطرف شده‌ است و پادیوم نیز به سهم خود تلاش می‌کند تا با ارائه‌ی APIهای شرکت‌های مختلف، مسیر را برای ورود کسب‌وکارها به بازار هموار کند. همانطور که گفته شد بخشی از سرویس‌های ارائه‌ شده توسط پادیوم، مربوط به نقشه و مسیریاب نشان است که شما می‌توانید تمام سرویس‌هایی که در این مقاله مطرح شد را با مراجعه به سایت پادیوم به راحتی دریافت کنید.