پادیوم بلاگ

مزایای استفاده از حساب دیجیتال برای کسب‌وکارها

ندا خراسانی
مقالات

در عصر جدید فناوری ارتباطات و اطلاعات، دیگر نیازی نیست افراد برای انجام امور بانکی و مالی خود شخصا به شعبات بانک مراجعه کنند. امروزه با به وجود آمدن پرداخت الکترونیکی و حساب‌های مجازی، افراد بدون مراجعه به شعبات بانک با استفاده از موبایل و یا کامپیوتر خود می‌توانند تمامی امور بانکی خودشان را به بهترین نحو و بالاترین دقت انجام دهند.

پرداخت الکترونیکی در زندگی روزمره و همچنین کسب و کارها جای خودش را به خوبی باز کرده، به طوریکه امروزه کمتر کسی از پول فیزیکی و یا چک‌های کاغذی استفاده می‌کند.

همچنین توسعه‌ی پرداخت الکترونیکی باعث شد تا راه برای به وجود آمدن و ورود بانکداری مجازی به زندگی مردم باز شود و آن‌ها بتوانند تراکنش‌های مالی خود را به صورت دیجیتال انجام داده و مدیریت کنند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که استفاده از راه‌کارهای بانکی و مالی آنلاین و حساب مجازی که ما در پادیوم به آن کیف پول مجازی هم می‌گوییم، چه تاثیری در بهبود عملکرد یک کسب و کار دارد.

سرویس‌های بانکی و حساب مجازی کیف پول در کسب و کارها


برای صاحبان کسب و کارها، زمان یک عنصر اصلی و حیاتی است.

وقتی یک کسب و کار را راه اندازی و مدیریت می‌کنید، باید زمان کافی برای تفکر و تمرکز بر روی آنچه باعث موفقیت کسب و کارتان می‌شود، داشته باشید. شما به زمان کافی برای توسعه محصول یا سرویس‌هایتان، تبلیغات و بازاریابی مرتبط با برند و شرکت، ارائه خدمات و محصولات با کیفیت به مشتریان و قیمت گذاری مناسب برای آن‌ها نیاز دارید.

در این میان، رسیدگی به فرآیندهای روتین مالی و پرداخت‌ها، زمان بسیار زیادی را از تیم مالی می‌گیرد. چون از طرفی مدیران باید تمامی فاکتورهای صادره و پرداختی‌ها را تایید کنند و از طرف دیگر مشتریان به طور مداوم در حال خرید و پرداخت هستند.

در واقع این فرآیندهای مالی یکی از ضروری ترین بخش‌های کسب و کار است و باید با بیشترین دقت و بدون اشتباه انجام شود. اما نباید آنقدر زمان‌بر باشد که به دیگر بخش‌های مهم کسب و کار ضربه بزند. در نتیجه باید راه‌کارهایی اتخاذ شود تا فرآیندهای مالی در کمترین زمان و به بهترین شکل ممکن انجام شود.

خوشبختانه، با به وجود آمدن سرویس‌های بانکی و مالی، پرداخت آنلاین و حساب مجازی (کیف پول)، می‌توانید فرآیندهای مالی کسب و کار خود را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین دقت و امنیت انجام دهید.

مزایای استفاده از سرویس‌های آنلاین بانکی و حساب مجازی

استفاده از سرویس‌های بانکی و حساب مجازی کیف پول، مزایای بسیار زیادی برای کسب و کارها نسبت به شیوه‌های سنتی بانکداری دارد. در ادامه ما به پنج مورد از مهمترین مزایای استفاده از حساب مجازی کیف پول در کسب و کارها اشاره می‌کنیم.

انتقال وجه میان حساب‌های مجازی بدون نیاز به پرداخت کارمزد:
انتقال وجه میان حساب‌های مجازی کیف پول، پیچیدگی‌های مرتبط با انتقال وجه در روش سنتی را ندارد. شما به راحتی با داشتن شماره تماس، ایمیل یا شناسه کاربری فرد مورد نظر، می‌توانید بدون پرداخت هیچ گونه کارمزدی، وجه مورد نظرتان را انتقال دهید.

قابلیت تسهیم وجه میان شرکا به صورت خودکار:
کسب و کارهای بسیار زیادی وجود دارند که به صورت اشتراکی فعالیت می‌کنند. در این نوع کسب و کارها درآمد حاصل از فروش یک محصول باید با توجه به سهم اشتراک هر یک از شرکا، میانشان تقسیم شود. با استفاده از حساب مجازی کیف پول در همان لحظه‌ی پرداخت فاکتور توسط مشتری، سهم اشتراک هر یک از ذی‌نفعان به حساب مجازی کیف پول او واریز می‌شود.

تسویه حساب به صورت آنی و در لحظه و با مبلغ دلخواه:
یکی دیگر از مهمترین مزیت‌هایی که سرویس‌های بانکی پادیوم در اختیارتان قرار می‌دهند، امکان تسویه حساب در لحظه و یا در هر زمان دلخواه شما است. یعنی دیگر لازم نیست مانند گذشته ۲۴ ساعت منتظر بمانید تا پرداخت‌های انجام شده توسط مشتریان به حساب شما واریز شود. این امکان را دارید که زمان و مبالغ تسویه حساب‌ها را مدیریت کنید.

انعطاف پذیری بسیار بیشتر نسبت به شیوه‌های قدیمی بانکداری:
با توجه به اینکه برای استفاده از سرویس‌های بانکی آنلاین و حساب کیف پول مجازی نیاز به حضور در شعب بانک‌ نیست، در نتیجه برای رسیدگی به امور مالی در هر ساعتی از شبانه روز، محدودیتی وجود ندارد. همچنین شما می‌توانید به مشتریانتان، هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز (۲۴/۷)، پشتیبانی‌های مالی را ارائه دهید.

کمک به کسب و کارها برای انجام امور بانکی به شیوه‌ی دلخواه:
کسب و کارهای نوپا و ساخت‌یافته با استفاده از سرویس‌های متنوع بانکی پادیوم، می‌توانند امور مالی خودشان را به هر شیوه‌ای که مورد نظرشان است، بدون محدودیت، راه‌اندازی و شخصی‌سازی نمایند. برای فروش‌های خود فاکتور صادر نمایند و گزارش‌های بسیار کاملی از فروش و پرداختی‌هایشان داشته باشند.

صحبت آخر اینکه …
با استفاده از سرویس‌های آنلاین بانکی شما می‌توانید کارهای بانکی و مالی خودتان را که زمان زیادی را هم به خودشان اختصاص می‌دادند، بسیار سریعتر انجام دهید و در نتیجه، از زمان ذخیره شده برای تمرکز بر روی بهبود کیفیت محصول و خدمات و پیشبرد هدف اصلی کسب و کارتان استفاده کنید.


منابع: