پادیوم بلاگ
آموزش بستن حساب تنخواه

آموزش بستن حساب تنخواه 

رضا دهقان
بانکی و مالی ، کسب و کار ، مقالات

حساب تنخواه به عنوان یک حساب مالی انعطاف‌پذیر یکی از وجوه اصلی کسب‌و‌کارها است. به همین دلیل اطمینان از انجام صحیح فرایند بستن حساب تنخواه اهمیت بسیاری دارد. بستن حساب تنخواه یعنی تمام تسویه‌حساب‌ها را انجام داده و از صحت هزینه‌های گزارش‌شده و مطابقت با رسیدهای ثبت‌شده اطمینان حاصل کنیم. بستن حساب تنخواه برای حفظ شفافیت مالی و پیش‌گیری از سوء استفاده‌های احتمالی ضروری است. اما چطور باید حساب تنخواه را ببندیم؟

حساب تنخواه چیست و چرا اهمیت دارد؟

حساب تنخواه شامل مبلغ مشخصی پول است که برای هزینه‌های جاری و خرد کسب‌و‌کار در نظر گرفته شده و در دوره‌های مشخص شارژ می‌شود. روند تایید برای هزینه‌های یک کسب‌و‌کار می‌تواند گاه زمان بسیاری برده و مستلزم طی فرایندهای اداری طولانی است. حساب تنخواه راهکاری برای حل این چالش بوده و به کسب‌وکار اجازه می‌دهد با تعیین یک یا چند تنخواه‌دار، هزینه‌های جاری و فوری را بدون نیاز به طی کردن روندهای اداری پیچیده انجام دهد. 

اهمیت بستن حساب تنخواه

به دلیل گردش مالی زیاد حساب‌های تنخواه و منعطف بودن هزینه‌های آن، بستن این حساب یک امر ضروری برای جلوگیری از سوء استفاده و شفافیت مالی کسب‌و‌کار به شمار می‌رود. 

زمان بستن حساب تنخواه پایان هر دوره مالی یا رسیدن به حد مشخص‌شده در آیین‌نامه تنخواه است. در این زمان قسمت حسابداری باید حساب تنخواه را بسته و هزینه‌های ثبت‌شده را با رسیدها و مستندات دریافتی مطابقت دهد. در واقع بستن حساب تنخواه به عنوان یک روند نظارتی روی حساب تنخواه در نظر گرفته می‌شود. بدون بستن دوره‌ای حساب تنخواه، آشفتگی در هزینه‌ها می‌تواند برای تنخواه‌دار و کسب‌وکار مشکلات متعددی به وجود آورد.

راهکار مدیریت تنخواه پادیوم

پادیوم به عنوان ارائه‌دهنده راهکارهای دیجیتال مالی و بانکی و با توجه به نیازهای کسب‌و‌کارهای حوزه‌های مختلف، راهکار مدیریت تنخواه را طراحی و پیاده‌سازی کرده است. این راهکار با اتوماسیون فرایند تنخواه‌داری و ایجاد امکان صدور کارت‌های متعدد از یک حساب، فرایند بستن حساب تنخواه را بسیار ساده کرده است.

پنل تنخواه پادیوم به طور خودکار هزینه‌های کارت های متصل به حساب تنخواه را ثبت کرده و گزارش‌های تفصیلی و تفکیکی ارائه می‌دهد. به این ترتیب واحد مالی کسب‌وکار می‌تواند با یک کلیک گزارش تنخواه را در فرمت‌های مختلف دریافت کرده و حساب تنخواه را ببندد.

در صورت وجود سوال یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص راهکار تنخواه پادیوم می‌توانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان پادیوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند:

    حساب تنخواه چیست؟

    حساب تنخواه یک حساب بانکی است که به منظور انجام خریدهای روزمره و هزینه‌های جاری کسب‌و‌کار افتتاح می‌شود. حساب تنخواه هر ماه تا مبلغ مشخصی شارژ شده و در اختیار تنخواه‌درا قرار می‌گیرد.

    بستن حساب تنخواه یعنی چی؟

    در پایان هر دوره مالی مبلغ باقی‌مانده حساب تنخواه به کسب‌و‌کار بازگشته و هزینه‌های ثبت شده با رسیدها و فاکتورها تطبیق داده می‌شوند. به این فرایند بستن حساب تنخواه می‌گویند.

    چرا باید حساب تنخواه را بست؟

    بستن حساب تنخواه برای شفافیت مالی کسب‌و‌کار و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی ضرورت دارد.