پادیوم بلاگ
استارتاپ Coded Minds

بررسی استارتاپ Coded Minds

ریحانه احمدی
مقالات

هدفمند نبودن و نقص ساختار آموزش، موضوع جدیدی نیست. سال‌هاست که افراد دلسوز در سراسر دنیا تلاش می‌کنند این نقص‌ها را از بین ببرند و ساختار جدیدی را در نظام آموزشی جهان به وجود بیاورند. پیشرفت فناوری در سال‌های اخیر به این هدف کمک‌های بسیاری کرده است. شرکت‌های زیادی با استفاده از فناوری و گسترش اینترنت، راهکارهای گوناگونی برای ایجاد یک نظام آموزشی هدفمند و مبتنی بر مهارت ارائه کرده‌اند. استارتاپ Coded Minds یکی از استارتاپ‌های نوپا در این عرصه است که توانسته در مدتی کوتاه، موفقیت‌های زیادی کسب کند. هدف این شرکت، بازآفرینی سیستم آموزشی از نظر تربیتی و از بین بردن شکاف بین آموزش‌های ارائه‌ شده و مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت در سیستم اقتصادی امروزی است.

از نظر این شرکت، سیستم آموزشی در درجه اول وظیفه دارد به دانش‌آموزان مهارت‌های کاربردی برای حل مشکلات را آموزش دهد. همان‌طور که دنیا هر روز در حال رشد است، اکوسیستم‌های مختلفی ظهور می‌کنند که برای موفقیت در آن‌ها باید مهارت‌های فکری و تربیتی متناسب آموزش داده شود. قدیمی‌ بودن سیستم‌های آموزشی در بسیاری از کشورهای دنیا باعث می‌شود تا دانش‌آموزان و دانشجویان در دوران تحصیل مهارت‌های لازم را کسب نکنند و به ناچار، به آموزش خارج از برنامه روی بیاورند.

گسترش شیوع بیماری کرونا به این شرکت کمک کرده است تا بر بستر آموزش مجازی، خدمات خود را به دانش‌آموزان ارائه دهد و بیش از پیش به اهداف خود نزدیک شود.

درباره استارتاپ Coded Minds

این استارتاپ در سال ۲۰۱۷ میلادی و در دبی، یکی از شهرهای امارات متحده عربی، کار خود را آغاز کرد. Coded Minds با استفاده از مدل iSTEAM (خلاقیت، علم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضی) یک فلسفه آموزشی طراحی کرده است که سعی می‌کند دانش‌آموزان را برای دنیای پس از انقلاب صنعتی چهارم آماده کند.

بنیان‌گذار این استارتاپ، عمر فاروقی، یکی از کارآفرینان برتر و فعال در عرصه اقتصاد است که با کمک تیمی از افراد متخصص در زمینه آموزش‌های نوین، تلاش می‌کند نظام آموزش را متحول کند.

در حال حاضر، Coded Minds در خاورمیانه، شمال آفریقا، جنوب آسیا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی فعالیت می‌کند. تمرکز اصلی این شرکت بر روی کودکان است؛ چرا که آن‌ها در مراحل اولیه آموزش قرار داشته و آمادگی بیشتری برای تطبیق با این فلسفه آموزشی دارند. آزمایشگاه‌های iSTEAM این شرکت با ارائه روش‌های خلاقانه و مفرح در یادگیری مبانی علوم و ریاضی، نسل جدید کارآفرینان و پیشروان آینده را تربیت می‌کنند.

اهداف و ارزش‌های استارتاپ Coded Minds

این استارتاپ اهداف و ارزش‌های خود را به صورت زیر بیان می‌کند:

  • ایجاد یک اکوسیستم دیجیتالی که در آن دانش‌آموزان می‌توانند با موفقیت مهارت‌های لازم را برای تبدیل شدن به رهبرانی کارآمد در آینده کسب کنند.
  • ایجاد یک پلتفرم آموزشی متناسب با نیازهای قرن ۲۱.
  • ایجاد یک سیستم آموزشی هدفمند، خلاقانه، بی‌بدیل، الهام‌دهنده و همگام با فناوری روز.

سرویس‌های استارتاپ Coded Minds

برنامه‌های آموزشی حضوری این استارتاپ به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود:

  • برنامه‌های مخصوص کودکان
  • برنامه‌های مخصوص بزرگسالان

برنامه‌های گروه اول مختص کودکان است و با هدف متحول کردن دید آن‌ها نسبت به فناوری انجام می‌شود. در این برنامه‌ها، یکی از متخصصان شرکت به صورت یک به یک و در جلسه‌های یک، چهار و هشت ساعته و یا به صورت گروهی و در طول یک روز، از طریق فعالیت‌های مفرح و جذاب در آزمایشگاه iSTEAM، مهارت‌های لازم را به کودکان آموزش می‌دهند.

این مهارت‌ها شامل مهارت‌های علوم پایه مانند ریاضی، مهارت‌های نرم مانند حل مشکل و ارائه راه‌حل، تفکر خلاقانه، کاوش علایق و اشتیاق‌ها و تبدیل این علایق به محصول است. در این برنامه‌ها کودکان یاد می‌گیرند چطور رویاها و فانتزی‌های خود را در قالب تفکر مهندسی پیاده‌سازی و نتیجه مطلوب را کسب کنند.

برنامه‌های مخصوص بزرگسالان به طور ویژه بر روی کارمندان یک شرکت تمرکز دارد. شرکت‌های مختلف می‌توانند با پرداخت هزینه، از کمک متخصصان این استارتاپ برای به‌روزرسانی مهارت‌های کارمندان خود استفاده کنند.

همچنین Coded Minds با برگزاری رویدادهای گوناگون در طول سال، بخشی از فعالیت‌های خود را به صورت عملی برای شرکت‌کنندگان نمایش می‌دهد. در حال حاضر، این رویدادها به صورت آنلاین و رایگان انجام می‌شوند. موضوعات رویدادها مختلف است: از یادگیری برنامه‌نویسی به صورت مفرح گرفته تا یادگیری روش‌های حل مشکل از طریق بازی. هر شخص با هر سلیقه‌ای می‌تواند در آن‌ها شرکت کند. این رویدادها معمولا بر اساس بازه سنی دسته‌بندی می‌شوند تا فعالیت‌ها متناسب با هر بازه سنی طراحی شود.

مطالعه مقاله بررسی استارتاپ ParkingRhino پیشنهاد می‌شود!

آینده استارتاپ Coded Minds

هر روز کشورها و دولت‌های بیشتری به قدیمی و ناکارآمد بودن نظام آموزشی خود پی می‌برند و از این رو، هر روز بر تعداد صداهایی که درخواست بازنگری در این نظام‌های آموزشی را دارند، افزوده می‌شود. اهمیت این بازنگری‌ها در دوران شیوع کرونا بیش از پیش مشخص شده است. جایی که نظام‌های آموزشی به دلیل قدیمی بودن ساختار خود نتوانستند از ظرفیت‌های فناوری برای آموزش از راه دور بهره ببرند.

استارتاپ‌هایی مانند Coded Minds در آینده آموزشی جهان نقش مهمی ایفا خواهند کرد. برای مثال، این شرکت اخیرا اعلام کرده است برای کاهش شکاف آموزشی و دسترسی عادلانه به آموزش، دانش‌آموزانی را که با محدودیت‌های مالی مواجه هستند، با هزینه‌ای بسیار کم به صورت سالانه آموزش می‌دهد. تنها در ساعت‌های اولیه اعلام این خبر، صدها خانواده درخواست‌های خود را برای شرکت در این پروژه که آکادمی امید نام گرفته است، ثبت کرده‌‌اند.

انتظار می‌رود با توجه به درس‌هایی که از دوران شیوع کرونا گرفته شده و تمایل بیشتر دولت‌ها و شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش آموزش، شاهد ظهور و تحول استارتاپ‌های بیشتری مانند Coded Minds باشیم.

منابع:

https://www.coded-minds.org/about-us/

https://www.crunchbase.com/organization/coded-minds

https://yourstory.com/companies/coded-minds