پادیوم بلاگ
صنعت رسانه و چاپ

صنعت رسانه و انتشار محتوا چطور از تکنولوژی APIها استفاده می‌کند؟

شادی سجادی
مقالات

ورود به دنیای فناوری، افراد فعال در صنعت رسانه و محتوا را با فرصت‌های هیجان‌انگیزی مواجه کرده است و در نتیجه آن انتظارات کاربران نیز بالاتر رفته است. یکی از عوامل پر اهمیت در این صنعت، عامل “تعامل” است، بنابراین پیدا کردن راه‌های جدید و موثر برای ماندن در رقابت ضروری است.
غنی کردن محتوا از لحاظ معنایی برای رسیدن به این هدف در حال حاضر نه تنها یک مزیت محسوب نمی‌شود بلکه یک نیاز اساسی است.

آیا صنعت چاپ رو به مرگ است؟

در سال ۲۰۱۸ مشترکان روزنامه‌ها در آمریکا به صورت هفتگی به کمتر از ۳۵ میلیون نفر رسیده‌اند.
به گفته مرکز پژوهشی Pew، اگر بخواهیم این رقم را مقایسه کنیم، آمار مشترکین روزنامه‌ها در سال ۱۹۳۷ بیشتر از ۶۳ میلیون نفر بوده است.
صنعت چاپ رو به مرگ نیست اما استقبال از آن در دهه اخیر به طور چشمگیری کاهش یافته است. فعالین این صنعت برای زنده نگه داشتن کار و درآمد و توسعه محصول خود به استفاده از تکنولوژی و به خصوص استفاده از APIها روی آورده‌اند تا نیاز‌های مشتریان خود را نیز برآورده کنند.

شرکت‌های بزرگ خبری به کمک توسعه‌دهندگان آمده‌اند.

شرکت‌های بزرگ خبری برای کمک به توسعه‌دهندگان، از طریق ارائه API به آن‌ها کمک می‌کنند.
برای مثال نیویورک تایمز در حال حاضر بیش از ۱۶ API منتشر می کند، این روزنامه اولین API خود را در سال ۲۰۰۷ منتشر کرد. API های نیویورک تایمز دسترسی توسعه دهندگان به بررسی فیلم‌ها، لیست رویداد‌ها و مقالات را فراهم می کنند.

اکثر پلتفرم‌های انتشار آنلاین برای دریافت محتوا از ناشرین به APIها متکی هستند.
بسیاری از افراد از دستگاه‌هایی مثل تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و … برای خواندن محتوا استفاده می‌کنند.
APIها حتی کمک می‌کنند محتوا به راحتی از منتشر‌کننده به خواننده برسد. خیلی از رسانه‌های مدرن مثل نتفلیکس، موفقیت‌های زیادی را مدیون APIها هستند.

API ها از طریق فهم تمام مطالب نوشته شده از منابع مختلف، می‌توانند به طور خودکار مطالب را دسته بندی و طبقه‌بندی کرده و آن‌ها را از منابع خارجی به مطالب مرتبط لینک کنند. این قابلیت‌ها برای بالا بردن ارزش محتوایی که از قبل تولید شده و افزایش طول عمر آن و افزایش فرصت‌های کسب درآمد از آن‌ها طراحی شده‌اند.

منابع:
www.expertsystem.com
https://www.jitterbit.com