پادیوم بلاگ

نوزدهمین شماره‌ی خبرنامه هفتگی پادیوم با محوریت OpenAPI، کسب‌وکار و دولت دیجیتال و بانکداری باز منتشر شد.

شادی سجادی
اخبار

در این خبرنامه علاوه بر بررسی آخرین اخبار و تحولات پادیوم، به بررسی اخبار اکوسیستم ایران و جهان در حوزه‌ی OpenAPI و تحول دیجیتال پرداخته می‌شود. شما می‌توانید فایل کامل  آن را از طریق لینکی که در انتهای این مقاله قرار داده شده است، دریافت کنید.

پادیوم در راستای ماموریت گفتمان‌سازی و توسعه‌ی زیست‌بوم دیجیتال کشور، این خبرنامه را به صورت مرتب در روزهای دوشنبه منتشر می‌کند. امیدواریم این خبرنامه گامی کوچک در جهت توسعه گفتمان «باز» در زیست‌بوم دیجیتال ایران باشد.

مروری بر اخبار این هفته

پادیوم در راستای توسعه‌ی زیست‌بوم دیجیتال کشور، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در سراسر کشور همکاری می‌کند و حالا در حال مذاکره با شتاب‌دهنده‌ «گرین‌تک» مشهد و پارک علم و فناوری فارس است. این همکاری حول حمایت بیشتر از استارتاپ‌ها، حمایت مشترک از رویدادها، برگزاری دوره‌های آموزشی و… خواهد بود. تیم‌ها و شرکت‌های مستقر در این مجموعه‌ها می‌توانند از خدمات پادیوم با تخفیف‌های ویژه بهره‌مند شوند. همچنین به زودی پادیوم با کمپین «به وسعت ایران» در خدمت تمام توسعه‌دهندگانی است که در شهرهای بزرگ مستقر نیستند. در این کمپین، تیم‌هایی که ساکن شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز نیستند و در شتاب‌دهنده یا پارک فناوری استقرار ندارند، می‌توانند با ارائه‌ی یک طرح توجیهی، از بسته‌ی حمایتی پادیوم برای استفاده از خدمات دیجیتال بهره‌مند شوند. پادیوم در طول زمستان هر ماه از ۱ تیم حمایت خواهد کرد.

از مهمترین اخبار این هفته که اکوسیستم پرداخت کشور را تحت تاثیر خود قرار داده، اعلام ناگهانی شاپرک مبنی بر لزوم تشکیل پرونده مالیاتی برای متقاضیان درگاه پرداخت و دستگاه کارت‌خوان بود. جزئیات بیشتر این خبر را می‌توانید در خبرنامه پادیوم مطالعه کنید.

در حوزه‌ی اخبار جهان بخوانید:

شراکت غول‌های تکنولوژی:

شرکت Zebra و بنیاد IOTA یک REST API ساده اما قدرتمند ارائه می‌کنند که با استفاده از آن می‌توان کالاها را در تمامی مراحل در زنجیره‌ تامین، رهگیری و ردیابی کرد. ایجاد این API ساده اما قدرتمند بخشی از برنامه Zebra برای راه‌اندازی شبکه Zebranet بوده که هدف آن ارائه خدمات رهگیری و ردیابی به مشتریان این شرکت است.

کارمزد صفر درصدی کیف‌پول دیجیتالی Paytm:

در ماه‌های اخیر، Paytm که یک شرکت بزرگ و فعال در حوزه‌ی فین‌تک است، برای تامین مالی بازرگانان در سراسر هند سرمایه‌گذاری زیادی را انجام داده است. هفته گذشته نیز این شرکت اعلام کرد که بازرگانان می‌توانند با استفاده از کیف پول دیجیتالی Paytm بدون پرداخت هیچ کارمزدی، پرداخت‌های کیف پول را بپذیرند و آن‌ها را مستقیماً به حساب بانکی خود منتقل کنند.»

رونمایی از ارز رمزنگاری شده فیس‌بوک:

ارز رمزنگاری شده‌ی Libra با پشتیبانی فیس‌بوک در دی‌ماه راه‌اندازی خواهد شد. به گفته Financial Times، انجمن Libra قصد دارد یک سکه با پشتیبانی دلار راه‌اندازی کند. این سکه به طور مستقیم با سایر Stablecoin‌ها مانند USDC، PAX و Tether (یا به عبارتی USDT) رقابت می‌کند.

جزئیات بیشتر این اخبار را می‌توانید در نوزدهمین شماره از خبرنامه هفتگی پادیوم مطالعه کنید.

لینک دانلود نوزدهمین خبرنامه