پادیوم بلاگ

چرا کسب و کار شما باید از روش‌های پرداخت مدرن استفاده کند؟

ندا خراسانی
مقالات

اگر در کسب و کارتان هنوز از روش‌های قدیمی برای ارائه و مدیریت خدمات مرتبط با پرداخت استفاده می‌کنید، باید بگوییم که متاسفانه شما در بازار رقابتی دنیای امروز در معرض خطری جدی قرار گرفته‌اید.
در این پست پنج مورد از مهمترین دلایل برای استفاده از روش‌های پرداخت نوین را برای شما بیان می‌کنیم، تا بدانید استفاده از روش‌های پرداخت مدرن یک اصل ضروری برای تمام کسب و کار‌ها است:

ایجاد Omni-Channel

اگر این امکان را به کاربرانتان بدهید که بتوانند از طریق کانال‌های مختلف به راحتی و بدون دردسر از خدمات شما استفاده کنند، علاوه بر افزایش رضایتمندی و وفاداری کاربران باعث افزایش فرصت‌های کسب درآمد برای کسب و کار خود نیز می‌شوید. اینکه به کاربرانتان آزادی و انعطاف در نحوه‌ی استفاد از برنامه‌هایتان را بدهید، بسیار اهمیت دارد.

در دنیای امروز که فناوری اطلاعات به سرعت در حال رشد و توسعه است و کانال‌های برقراری ارتباط در حال گسترش هستند، کاربران نیز در این زمینه توقعات بسیار بالایی از ارائه‌دهندگان خدمات دارند و تمایل دارند از به‌روزترین و راحت‌ترین روش‌ها برای پرداخت استفاده کنند. در نتیجه برای اینکه بتوانید پاسخ این تقاضای کاربرانتان را بدهید و از رقابت عقب نمانید، باید به فکر استفاده کردن از روش‌های نوین و انعطاف‌پذیر پرداخت به جای روش‌های سنتی و قدیمی باشید.

پاسخ به خطرات و تهدیدهای جدید

استفاده از بالاترین استانداردهای امنیتی برای مبارزه با تهدیدات و جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات و خرابی‌ها، یکی از مهمترین کارهایی است که تمام ارائه‌دهندگانی که از خدمات پرداخت استفاده می‌کنند، باید انجام دهند.

این نکته‌ی مهم را در نظر داشته باشید که هکرها و حمله کنندگان به طور مداوم در حال به روز کردن روش‌ها و استراتژی‌های خودشان هستند. در نتیجه شما نیز باید به طور مداوم روش‌های مورد استفاده‌ی خود را به روز کنید تا بتوانید در برابر تهدیدات جدید، امنیت سیستم خود را حفظ کنید.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از روش‌های نوین پرداخت، سطح بالای کنترل و امنیت در آن‌هاست. استفاده از سرویس‌های کاملا انعطاف‌پذیر و قابل شخصی‌سازی، این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید در برابر انواع مختلف تهدیدها، استراتژی پرداخت خود را به روز کنید و به راحتی با این تهدیدها مقابله کنید.

به روز ماندن در عصر APIها

استفاده از تکنولوژی‌های به روز بانکی، یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مسائل در دنیای امروز خدمات مالی است. تاکید بر دادن حق انتخاب به مشتری باعث شده استفاده از APIها که امکان اتصال سازمان‌ها و برنامه‌های مختلف را با یکدیگر فراهم می‌کنند، نقش به سزایی داشته باشد. سازمان‌ها و کسب و کارهایی که هنوز از روش‌های قدیمی استفاده می‌کنند نمی‌توانند در این عصر نقش مهمی ایفا کنند و این امر باعث می‌شود آن‌ها در خطر جدی در حاشیه بودن، قرار بگیرند.

ماندن در دور رقابت

صنعت به طور مداوم شاهد ورود کسب و کارهای جدید به دور رقابت است. کسب و کارهایی که می‌دانند چگونه باید از پیشرفت تکنولوژی استفاده کنند تا بتوانند رقابت را به نفع خودشان پیش ببرند. در نتیجه کسب و کارهای تاسیس شده باید با زمان جلو بروند تا بتوانند در برابر تغییرات واکنش‌ مناسب نشان دهند. کسانی‌که هنوز از روش‌های قدیمی استفاده می‌کنند، قطعا از قافله رقابت عقب می‌مانند!

دوباره تاکید می‌کنیم که مشتریان به سمت سرویس‌هایی جذب می‌شوند که استفاده از آن‌ها راحتتر و شفاف‌تر بوده و به آسانی قابل شخصی‌سازی باشد. کسب و کارهایی که نمی‌خواهند مشتریان خود را از دست دهند، باید همواره این نکته را در نظر داشته باشند.

رونق خدمات جدید

اگر می‌خواهید مشتریان خود را حفظ کنید باید بتوانید خدمات و سرویس‌های جدید و به روزی را به آن‌ها ارائه دهید.
در گذشته، به دلیل غیرقابل انعطاف بودن سیستم‌های قدیمی، ارائه‌ی یک خدمت یا سرویس جدید بسیار پرهزینه و زمان‌بر بود. کسب و کارها باید بین صرف وقت و هزینه‌ی زیاد برای به روز رسانی سیستم فعلی و یا سرمایه‌گذاری برای خرید زیرساخت جدید، یکی را انتخاب می‌کردند.

امروزه، راه‌حل‌های بسیار زیادی در دسترس شما قرار دارد تا بتوانید سیستم پرداخت خود را با صرف کمترین زمان و هزینه، به روز کنید. البته یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن اینست که برای اینکه شما بتوانید از مزایای روش‌های پرداخت نوین بهره ببرید، زیرساخت قدیمی شما باید زیرساخت درست و کارایی بوده باشد.

منبع: Why your business needs to modernize its payment solutions