پادیوم بلاگ

سومین خبرنامه هفتگی پادیوم

ندا خراسانی
اخبار

سومین شماره‌ی خبرنامه هفتگی پادیوم با محوریت OpenAPI، کسب‌وکار و دولت دیجیتال و بانکداری باز منتشر شد. 

در این خبرنامه علاوه بر بررسی آخرین اخبار و تحولات پادیوم، به بررسی اخبار اکوسیستم ایران و جهان در حوزه‌ی OpenAPI و تحول دیجیتال پرداخته می‌شود. شما می‌توانید فایل کامل  آن را از طریق لینکی که در انتهای این مقاله قرار داده شده است، دریافت کنید.

پادیوم در راستای ماموریت گفتمان‌سازی و توسعه‌ی زیست‌بوم دیجیتال کشور، این خبرنامه را به صورت مرتب در روزهای یکشنبه منتشر می‌کند. امیدواریم این خبرنامه گامی کوچک در جهت توسعه گفتمان «باز» در زیست‌بوم دیجیتال ایران باشد.

مروری بر اخبار این هفته

مذاکره پادیوم با شهرداری مشهد در راستای تسهیل ارائه خدمات دیجیتال به بخش خصوصی کشور و حضور پادیوم در نمایشگاه اینوتکس از مهمترین اخبار این هفته‌ی پادیوم هستند که می‌توانید اطلاعات بیشتر مرتبط با آن‌ها را در خبرنامه‌ی این هفته‌ به دست آورید. 

همچنین در بخش اخبار اکوسیستم ایران، شما می‌توانید جزئیات بیشتر رونمایی ایرانسل از نسل پنجم اینترنت تلفن همراه و تست آن بر روی کنسول بازی ابری پلی‌پاد را مطالعه کنید.

در حوزه‌ی اخبار جهان بخوانید:

جرقه انقلاب دیجیتال:

این روزها با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹، اکثر کسب‌وکارها در سراسر جهان به دورکاری روی آورده‌اند. آن‌ها سعی می‌کنند با استفاده از اقدامات خلاقانه و همچنین توسعه‌ی زیرساخت‌های مناسب، امکان دورکاری را برای کارکنان آسان‌تر کرده و بازدهی خود را بالا ببرند.

به نظر شما این ویروس باعث تحول صنعتی دیجیتال خواهد شد؟ پاسخ را در خبرنامه‌ی این هفته پادیوم مطالعه کنید.

تبادل داده‌های مالی در بانک‌های کانادا:

پنج بانک بزرگ کانادا به همراه ۳۱ سازمان دیگر، آمادگی خود را برای حمایت از برنامه‌ی تبادل داده‌ها در این کشور اعلام کردند. این در حالیست که مشورت با ذی‌نفعان درباره‌ی استانداردهای لازم جهت افزایش حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی، به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ به تعویق افتاده است.

کمک API‌ها به میول‌سافت:

میول‌سافت به کمک API و نرم افزار Tableau یک پلتفرم برای کووید ۱۹ درست کرده که تمام منابع داده را به شکلی استاندارد تجمیع می‌کند. همچنین یک شتابدهنده‌ی سلامت راه‌اندازی کرده که به بیمارستان‌ها کمک می‌کند تا سریع‌تر بتوانند به نیاز بیماران برای تریاژ پاسخ دهند.

جزئیات بیشتر این اخبار را می‌توانید در سومین شماره از خبرنامه هفتگی پادیوم مطالعه کنید.
لینک دانلود سومین خبرنامه

همچنین برای اطلاع از خبرنامه‌های قبلی نیز می‌توانید به این پست بلاگ پادیوم مراجعه کنید.