پادیوم بلاگ
ترند‌های پرداخت

ترند‌های صنعت پرداخت در سال ۲۰۱۹

شادی سجادی
مقالات

کدام تکنولوژی‌ها در پرداخت روز صنعت بانکداری تاثیر گذار خواهد بود؟ چگونه فناوری‌های جدید و افزایش استقبال از فین تک روی صنعت پرداخت تاثیر می‌گذارد؟

در این مقاله، ترندهای حوزه پرداخت را بیان می‌کنیم اما در نهایت کمپانی‌های پرداخت هستند که انتخاب می‌کنند چه چیزی در آینده و صنعت نقش آفرینی کند.

یک صنعت پیشرو:

صنعت پرداخت در حال حاضر،  یکی از  پویا ترین بخش‌های خدمات مالی است و همچنان در حال تکامل است. ترند های جدید پرداخت در طی سال‌های آینده باعث تغییر روش  کسب و کارها برای دریافت هزینه از کاربران می‌شود.

پس اگر یک کسب و کار هستید و در حال برنامه‌ریزی برای سال جدید، در کنار این برنامه‌ها و نگاهی هم به این ترند‌ها بیاندازید:

۱. افزایش استفاده از پرداخت‌های موبایلی:

ایده پرداخت موبایلی  زیاد جدید نیست  اما هم‌چنان آن‌طور که باید معروف نیست، البته معمولا مردم پس از چند سال به تکنولوژی‌های جدید می‌پیوندند.

محققان پیش‌بینی می‌کنند  تا سال ۲۰۲۰ مشتریان در فروشگاه‌ها از پرداخت موبایلی بیشتر از حالت سنتی پرداخت و کارت‌های اعتباری استفاده خواهند کرد. این اتفاق سود پرداخت‌های تلفن همراه را از حدود ۷۵ میلیارد دلار به بیش از ۵۰۰ میلیارد خواهد رساند.

کارشناسان معتقد هستند دلیل عمده رشد استقبال از پرداخت‌های تلفن همراه به دلیل افزایش تقاضا از سمت مشتریان جوان‌تر خواهد بود.

بنابراین کسب و کارهایی که می‌‌خواهند در رقابت باقی بمانند باید روش‌های پرداخت در تلفن همراه را در برنامه‌های خود مدنظر قرار بدهند.

۲. کیف پول‌های موبایلی محبوب‌تر خواهند شد:

وقتی افرادی که تمایل دارند با استفاده از موبایل پرداخت‌های خود را انجام دهند بیشتر شود به این معنی است که کیف‌پول‌های موبایلی هم بیشتر از قبل محبوب خواهند شد.

شرکت‌هایی مثل Apple pay، Google wallet، Android pay و Samsung pay به مشتریان خود اجازه می‌دهد بدون بیرون آوردن کیف پول از جیب‌شان پرداخت‌های خود را انجام دهند. 


البته دلیل استقبال از این کیف پول‌ها فقط راحتی استفاده از آن‌ها نیست بلکه دلیل اصلی، امنیت آن‌ها است  چرا که اطلاعات پرداخت در کیف پول‌های موبایل، رمزگذاری می‌شود.  علاوه بر این، مرحله احراز هویت برای پرداخت نیز به امنیت این کیف پول‌ها افزوده است.

اگر می‌خواهید در بازار کسب و کار در سال ۲۰۱۹ حرفی برای گفتن داشته باشید به نفع‌تان است سرویس کیف‌پول همراه را جدی بگیرید. 

۳. تمرکز بیشتر روی تجربه مشتری:

هر چقدر مردم بیشتر از پرداخت تلفن همراه استفاده می‌کنند تاکید بر بهبود تجربه کاربری هم افزایش پیدا می‌کند. کاربران همیشه انتظار تجربه‌ای ساده و تاثیرگذار را دارند بدون هیچ چیز گیج‌کننده‌ای. 

این موضوع به این معنی است که کسب و کار‌ها باید بیشتر از همیشه روی تجربه کاربر تمرکز داشته باشند. به عبارت دیگر آن‌ها باید فرایند پرداخت را نه تنها ساده و شهودی بلکه برای مشتری لذت بخش کنند.

این را در نظر بگیرید بیشتر کاربران جوانی که در آینده از پرداخت‌های موبایلی و پرداخت های دیجیتال و دیگر روش‌های نوین پرداخت را استفاده می‌کنند دیگر این روش‌ها را به عنوان جایگزینی برای روش فعلی نمی‌بینند بلکه به عنوان مسئله‌ای روتین به آن نگاه خواهند کرد. 

تمرکز اصلی کسب و کارها باید روی این باشد که چگونه تجربه مشتری را بهتر کنند. کسب و کارها باید تجربه‌ای را به کاربران خود هدیه دهند و آن‌ها را تشویق کنند به این کار ادامه دهند و با استفاده از آن احساس راحتی کنند. 

۴. استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی تقلب:

افراد مجرم روز به روز پیچیده تر می‌شوند، بنابراین پردازشگرهای پرداخت باید تلاش خود را برای مبارزه با تقلب افزایش دهند.

یکی از تاکتیک هایی که امروزه برای شناسایی معاملات جعلی و محافظت از مصرف‌کنندگان استفاده می‌شود استفاده از هوش مصنوعی است. در یک نظرسنجی، ۶۱ درصد از شرکت‌های خدمات مالی اعلام کردند در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و یا برنامه دارند تا نیمه اول سال ۲۰۱۹ از یک سیستم هوش مصنوعی استفاده کنند.

 شرکت‌های هوش مصنوعی با مشخص کردن فعالیت های غیر معمول معاملات مشکوک یا رفتارهای عجیب مشتریان به زودی تبدیل به یک استاندارد در حوزه صنعت پرداخت خواهد شد.

توسعه‌دهندگان برنامه‌های موبایلی اگر تا به حال برنامه‌ای برای استفاده از هوش مصنوعی برای تامین امنیت برنامه‌های خود  نداشته‌اند باید مقدمات آن را فراهم کنند.

۵. افزایش استفاده بیومتریک‌ها:

تجربه مبتنی بر هوش مصنوعی تنها وسیله افزایش امنیت در پردازش پرداخت نیست. بنابراین انتظار می‌رود برای تایید احراز هویت در سال آینده افزایش روش‌های استفاده از بیومتریک‌ها را داشته باشیم.

این موضوع شامل استفاده از تکنولوژی اثر انگشت و تشخیص چهره می‌شود. 

در حال حاضر کیف پول‌های مختلفی در دنیا وجود دارد که امکان احراز هویت بیومتریک را ارائه می‌دهند. با این حال انتظار می‌رود بازار برای تجهیزات پردازش پرداخت و تکنولوژی‌های مربوطه که باید در فروشگاه‌ها استفاده شود با افزایش تقاضا مواجه شود.

احراز هویت بیومتریک در برابر احراز هویت مبتنی بر رمز‌عبور بسیار قابل اعتمادتر و مقرون به صرفه‌تر است.

علاوه بر این، احتمال ضرر را، هم برای مشتری و هم برای کسب و کار کاهش می‌دهد. بنابراین احتمال ساخت تجهیزات بیشتر نیز برای اقدامات امنیتی  در سال ۲۰۱۹ وجود خواهد داشت.

با استفاده از سرویس‌های متنوع بانکی و مالی، کیف پول و پرداخت الکترونیکی در پلتفرم پاد امکان این را دارید که کسب و کار خود را هوشمند کنید و با ترند‌های روز دنیا در زمینه پرداخت همراه باشید.

منبع: https://www.business-opportunities.biz