پادیوم بلاگ

بیست و یکمین خبرنامه هفتگی پادیوم منتشر شد

ندا خراسانی
اخبار

بیست و یکمین خبرنامه هفتگی پادیوم با محوریت Open API، کسب‌وکار و دولت دیجیتال و بانک‌داری باز منتشر شد. 

در این خبرنامه به بررسی آخرین اخبار و تحولات پادیوم، اخبار اکوسیستم ایران و جهان در حوزه‌ی Open API و تحول دیجیتال از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ آذر، پرداخته شده است.

می‌توانید فایل کامل خبرنامه را از طریق لینکی که در انتهای مقاله قرار داده شده است، دریافت کنید.

پادیوم در راستای ماموریت گفتمان‌سازی و توسعه‌ی زیست‌بوم دیجیتال کشور، خبرنامه را به شکل دوره‌ای در روزهای دوشنبه منتشر می‌کند. امیدواریم این خبرنامه گامی کوچک در جهت توسعه گفتمان «باز» در زیست‌بوم دیجیتال ایران باشد.

مروری بر اخبار این هفته

راه‌اندازی سرویس کارت به کارت بانک پاسارگاد بر بستر پادیوم، از مهمترین اخبار هفته گذشته در پادیوم بود. این سرویس که یکی از مهم‌ترین سرویس‌های بانکی است، به شرکت‌های پرداخت‌سازی که طرح کسب‌وکار آن‌ها توسط بانک پاسارگاد تایید شود، ارائه خواهد شد. با عرضه این سرویس‌ها در پادیوم، این شرکت‌ها برای دریافت سرویس کارت به کارت نیازی نیست به بانک مراجعه کنند و تنها با ثبت‌نام در پادیوم می‌توانند از خدمات کارت به کارت بانکی بهره‌مند شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این سرویس، می‌توانید با همکاران ما در پادیوم در تماس باشید.

در حوزه اخبار داخلی، به بخشنامه‌ای که اخیرا منتشر شده پرداختیم. این بخشنامه صاحبان تمامی دستگاه‌های کارت‌خوان، اعم از سیار و ثابت را موظف به ایجاد پرونده مالیاتی می‌کند. در این شماره از خبرنامه پادیوم، می‌توانید صحبت‌های دکتر جوانمردی، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران و مدیرعامل شرکت فناپ را در این رابطه مطالعه کنید.

در حوزه‌ی اخبار جهان بخوانید:

غول‌های فناوری به خط مقدم مبارزه با کرونا می‌پیوندند

از زمانی که خبر تایید اولین واکسن کرونا توسط انگلستان صادر شد، شرکت‌های بزرگ و کوچک در حوزه فناوری مثل همیشه آمادگی خود را در جهت کمک به بهبود روند درمان و واکسیناسیون اعلام کردند. در این شماره از خبرنامه، با اقدامات شرکت‌های مایکروسافت، گوگل، آمازون و سایر شرکت‌های حوزه فناوری در این راستا آشنا خواهید شد.

ویژگی‌ پرداخت واتس‌اپ مورد استقبال کاربران قرار نگرفت

واتس‌اپ ویژگی جدیدی برای پرداخت از طریق موبایل را در پیام‌رسان خود پیاده‌سازی کرده است. با توجه به اینکه یک چهارم کاربران این پیام ر‌سان در هند هستند، این ویژگی ماه گذشته به صورت آزمایشی برای دو میلیون کاربر در کشور هند نیز فعال شد، اما با استقبال بسیار کم کاربران مواجه شد. متخصصان معتقد هستند که با مشوق‌هایی مانند پرداخت نقدی و سایر ویژگی‌های محصول محور، می‌توانند استقبال کاربران از این ویژگی را افزایش دهند. 

آمازون به کمک BMW می‌آید!

شرکت BMW در حال یکپارچه‌سازی داده‌های مهندسی، تولید، فروش و عملکرد محصولات خود با استفاده از پلتفرم AWS شرکت آمازون است. BMW همچنین از یادگیری ماشین برای پیش‌بینی میزان تقاضای محصولات، بهبود عملکرد عملیاتی و افزایش شفافیت در چرخه‌ی تامین استفاده می‌کند.

با بررسی خبرهای این شماره از خبرنامه هفتگی پادیوم، بار دیگر نقش پررنگ فناوری را در انواع مختلف کسب‌وکارها مشاهده می‌کنیم. می‌بینیم که چگونه صنایع مختلف با حوزه‌های کاری متفاوت با استفاده از خدمات ابری، کیفیت محصولات خود و در نتیجه کیفیت زندگی مردم را بهبود می‌بخشند. 

جزئیات بیشتر این اخبار را می‌توانید در بیست و یکمین شماره از خبرنامه هفتگی پادیوم مطالعه کنید.
لینک دانلود خبرنامه بیست و یکم

همچنین برای دسترسی به خبرنامه‌های پیشین می‌توانید به بلاگ پادیوم مراجعه کنید.