پادیوم بلاگ

بیست‌ و ششمین خبرنامه هفتگی پادیوم منتشر شد!

نیلوفر نجیب نیا
اخبار

بیست‌ و ششمین خبرنامه هفتگی پادیوم با محوریت Open API، کسب‌وکار، دولت دیجیتال و بانک‌داری باز و با بررسی اخبار‌ ۲۲ الی ۲۸ دی‌ماه، منتشر شده است.

می‌توانید محتوای کامل این شماره از خبرنامه را از طریق لینکی که در انتهای این مقاله قرار داده شده است، دریافت کنید.

مروری بر مهم‌ترین اخبار اکوسیستم ایران

آغاز عرضه خدمات پادیوم در شعبه‌های بانک پاسارگاد

در جلسه‌ای که سه‌شنبه با حضور مسئولان برگزار شد، هماهنگی‌های لازم برای عرضه شدن خدمات پادیوم در شعبه‌های بانک پاسارگاد انجام شد و یک مسیر برای ارائه‌ی خدمات به مشتریان در نظر گرفته شد. از امروز تمام مشتریانی که به شکل حضوری برای دریافت خدمات به شعبه‌های پاسارگارد مراجعه کنند، به وب‌سایت پادیوم هدایت می‌شوند. این تغییر پادیوم را قادر می‌سازد وسعت خدمت‌رسانی به مشتریان را افزایش دهد. مشتریان می‌توانند برای دریافت تمام سرویس‌های پادیوم به شعبه‌های بانک پاسارگارد مراجعه کنند.

افتتاح باشگاه نوآوری و فناوری توسط یونسکو

در روزهای گذشته، یونسکو طی مراسمی، باشگاه نوآوری و فناوری خود را در ایران تاسیس کرد. اهداف اصلی تاسیس این باشگاه، ایجاد کردن یک مرکز جامع برای ارزیابی، استعدادیابی و افزایش ظرفیت هوشی است. همچنین این مرکز کم کردن شکاف بین ایده و تولید را در دستور کار خود دارد و قصد دارد پژوهشگران را از مرحله‌ی ایجاد شدن یک ایده تا طراحی و ساخت آن، همراهی کند. علاوه بر این، اعضای هیئت مدیره ی این باشگاه امیدوار هستند بتوانند خلأ ارتباط بین‌المللی را کاهش داده و باعث افزایش همکارهای جهانی شوند. باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو قصد دارد شبکه‌ای بین نخبگان ایرانی و خارجی ایجاد کرده و از ظرفیت‌های نوآوری موجود در ایران استفاده کند.

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان

افزایش اندازه فایل‌های قابل بارگذاری در مایکروسافت

مایکروسافت در جدیدترین تغییری که برای مایکروسافت ۳۶۵ در نظر گرفته است، امکان بارگذاری فایل‌هایی با اندازه‌های بیشتر در OneDrive، Teams و SharePoint را برای کاربران فراهم کرده است. این به‌روزرسانی جدید، اندازه‌ی محدوده‌ی بارگذاری را از ۱۰۰ گیگابایت به ۲۵۰ گیگابایت افزایش داده است. هدف از این ارتقای عملکرد، خدمت‌رسانی بهتر در زمینه‌های دورکاری و آموزش‌های آنلاین در دوره‌ی همه‌گیری بیماری کرونا و پس از آن عنوان شده است. مایکروسافت پیش‌بینی می‌کند بتواند این قابلیت جدید را تا پایان سه ماه اول سال ۲۰۲۱ میلادی در اختیار تمام کاربران قرار دهد.

سرویس جدید آمازون برای ایجاد دستیار سفارشی صوتی

آمازون قصد دارد با ارائه‌ی سرویسی جدید، به شرکت‌های مختلف اجازه دهد دستیارهای سفارشی مختص به خودشان را با صداها، قابلیت‌ها و واژه‌های منحصربه‌فرد طراحی کنند. در واقع هدف این است که دستیارهای هوشمندی طراحی شوند که در تناسب با شخصیت، نام تجاری، محصول و نیازهای مشتری‌ها هستند. در حال حاضر، شرکت خودروسازی فیات کرایسلر، قصد دارد به عنوان پیشگام استفاده از این سرویس جدید آمازون، دستیار هوشمند سفارشی خود را برای وسایل نقلیه‌ی مختلفی که می‌سازد استفاده کند.

حل مشکل API ردیابی مخاطبان توسط گوگل

گوگل اصلاحیه‌ای برای مشکل برنامه‌های ردیابی مخاطبان ارائه کرده است. برنامه‌های ردیابی مخاطبان از ابتدای همه‌گیر شدن بیماری کرونا برای کاهش انتقال این بیماری طراحی شده‌اند و API این برنامه‌ها توسط شرکت‌های اپل و گوگل ارائه شده است. در روزهای اخیر کاربران دارای گوشی اندروید، گزارش دادند که مشکلی در ارتباط با اعلان‌های هشدار این برنامه‌ها به وجود آمده است. گوگل اصلاحیه‌ای برای این مشکل منتشر کرده است که در روزهای آینده، کارکرد برنامه‌ها را بهبود خواهد داد.

جزئیات بیشتر این اخبار را می‌توانید در بیست‌ و ششمین خبرنامه هفتگی پادیوم مطالعه کنید.

لینک دانلود خبرنامه بیست ‌و شش

همچنین برای مطالعه خبرنامه‌‌ی قبلی و سایر خبرنامه‌های هفتگی، کافی است به بلاگ پادیوم مراجعه کنید.