پادیوم بلاگ
دنیای مدرن

اطمینان پیدا کنید که کسب و کار شما ظرفیت مناسب برای حضور در عصر مدرن را دارد

شادی سجادی
مقالات

فکر می‌کنید کسب و کار‌ها باید چه کاری انجام دهند تا اطمینان پیدا کنند، ظرفیت مناسب برای حضور در عصر مدرن را دارند؟

نیاز سیستم‌های بانکی به دسترسی‌پذیر بودن واضح است، چرا که لزوم خدمات ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته و پرداخت‌های فوری حداقل چیزی است که باید داشته باشند.

بنابراین بانک‌ها برای دستیابی به موفقیت باید سیستم‌های خود را طوری سازگار کنند که قادر به مقابله با تغییرات زیادی که در فن‌آوری به وجود می‌آید باشند. اما بقیه کسب و کار‌ها چطور؟!

راه‌حل‌های کلیدی برای تغییر:

یکی از بزرگترین عوامل موثر بر نیاز به تغییر، ظهور ابر به عنوان یک تکنولوژی استاندارد در بخش بانکی است. شرکت‌های خدمات مالی مانند بانک‌ها قبلا از چنین تکنولوژی‌ها به دلیل نگرانی‌های امنیتی و… زیاد استقبال نمی‌کردند.

با این حال، امروزه تکنولوژی به جایی رسیده‌ است که ثابت شده نگرانی در رابطه با این موضوعات بی‌مورد است و بانک‌ها با اعتماد به نفس بیشتری در ابر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

تکنولوژی ابری مزایای قابل توجهی را ارائه می‌دهد، برای مثال بسیار مقرون به صرفه، مقیاس پذیر و انعطاف‌پذیر است وعمدتا از طریق سیستم‌های باز و پلتفرم‌ها قابل دستیابی است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید، همیشه تغییر استانداردها هستند که تکنولوژی را به سمت به‌روزرسانی هدایت می‌کند. سیستم‌های پرداخت هم قبل از ظهور ISO 20022  به گونه‌ای طراحی نشده‌ بودند تا فرمت‌های جدید را در جریان کاری خود وارد کنند.

عناصر کلیدی مورد نیاز برای ارائه راه‌حل‌های موثر در کسب‌ و کار‌ها

اگر بخواهیم، به طور موثری پاسخگوی خواسته‌های مشتریان امروزی باشیم و مطمئن شویم کسب و کار ما ظرفیت حضور در دنیای مدرن را دارد، باید همیشه سه عامل ضروری را چه در بخش‌های مالی کسب‌ و کار و چه در بخش‌های غیر‌مالی در نظر بگیریم؛ دسترسی‌پذیری، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری.

اما سوال این است:

چگونه در کسب‌ و کار خود دسترسی‌پذیری، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری بیشتری ایجاد کنیم؟

راه‌های مختلفی برای دستیابی به این عناصر وجود دارد. اما همان‌طور که در بخش اول این مقاله اشاره شد یکی از بهترین گزینه‌ها برای رسیدن به دسترسی‌پذیری، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری بالا استفاده از روش‌های مبتنی بر ابر است.

در کنار آن، موسسات مالی از فن‌آوری‌های متن‌باز نیز می‌توانند بهره‌مند شوند. این تکنولوژی برای رفع خطرات ناشی از خرابی سخت‌افزاری با تکرار داده‌ها در یک مرکز داده طراحی شده است. استفاده از ابر باعث می‌شود داده‌ها همیشه باقی بمانند و بر اثر اتفاقات مختلف داده‌های مهم از دست نروند.

مزیت همه سیستم‌های مبتنی بر ابر این است که کاربران را به سیستم‌های سخت‌افزاری و سیستم‌های عامل محدود نمی‌کنند. این سیستم‌ها از اجزای استانداردی استفاده می‌کنند و با تکیه بر دانش و مهارت‌های رایج IT، از جمله طراحی شی‌گرا نوشته می‌شوند.

البته هیچ مهاجرتی به یک سیستم جدید بدون ریسک نیست. اما با برنامه‌ریزی دقیق و نقشه راهی روشن، این خطرات می‌توانند به حداقل برسند. با استفاده از راه‌حل‌های ابری مناسب می‌توانید مطمئن باشید که کسب و کار شما در دنیای مدرن در مسیر درستی در حال حرکت است.

پادیوم، بازارگاه ارائه خدمات به کسب‌وکارهای دیجیتال است. جایی که در آن کسب‌وکارها می‌توانند با ارائه‌ی خدمات خود به دیگر کسب‌وکارها، مشتریان بیشتر و بزرگتری را بدون صرف هزینه‌ی تبلیغات و بازاریابی به دست آورند. 
با سرویس‌های پادیوم بیشتر آشنا شوید!