پادیوم بلاگ

آیا جای اسناد من واقعا در فضای ابری امن است؟

شادی سجادی
مقالات

روزهایی که تمام اسناد، عکس‌ها و موسیقی‌های شما در هارد دیسک کامپیوتر شما نگهداری می شد، به زودی به پایان می‌رسد. امروزه ذخیره سازی ابری کمک می کند تا نیاز روزافزون برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر برای نگهداری تمام فایل‌های دیجیتال برطرف شود.

اما آیا تمام اطلاعات شخصی شما در اینترنت جای امنی دارند؟

برای پاسخ به این سوال، ما باید دو چیز را بررسی کنیم.
اولا ما باید تصمیم بگیریم که امنیت داده به چه معنی است؟ آیا فقط دسترسی به رمز عبور برای ذخیره سازی کافی است، یا باید فایل ها به طور کامل در دستگاه ذخیره‌سازی رمزگذاری شوند؟ بعضی از این موارد به شما بستگی دارد، اما همه باید به نکات امنیتی مهم توجه داشته باشند:

کلمه عبور را می توان هک کرد

این بدان معنا نیست که رمزهای عبور ایمن نیستند بلکه به این معنی است آن‌ها نسبت به حملات هکر‌ها می‌توانند آسیب پذیر باشند. اگراز فضای ذخیره سازی ابری استفاده می‌کنید، توجه کنید که این فضا برای دسترسی به داده‌هایتان به یک رمز عبور متکی است، رمز عبوری را انتخاب کنید که دشوار باشد. با دیکشنری اتک آشنا شوید و اغلب رمز خود را تغییر دهید تا شانس موفقیت حملات هکرها را کاهش دهید.

داده ها را می توان در مسیر اسیر کرد

خوشبختانه اکثر سرویس های ذخیره سازی مرتبا داده‌ها را رمزگذاری می‌کنند و حتی اگر کسی فایل‌ها را ضبط کند، خواندن آن غیرممکن می‌شود. اگر ذخیره سازی ابر شما از طریق یک برنامه وب کار می کند، به جای “http” در مقابل نشانی اینترنتی در نوار آدرس مرورگر خود، «https» را جستجو کنید.این S نشان می دهد که فرم از HTTP ایمن استفاده می کند. اگر یک برنامه ذخیره سازی جداگانه ای که روی رایانه شما نصب شده است، مطمئن شوید که برنامه برای تبادل اینترنتی خود از رمزگذاری استفاده می‌کند.

هنگامی که صحبت از هک می‌شود، مردم از کامپیوترها خطرناک تر هستند

رمز عبور خود را برای هیچ کس، حتی کسی که ادعا می‌کند از پشتیبانی فنی تماس می‌گیرد، افشا نکنید. یکی از بزرگترین خطرات امنیتی، engineering است:
ایجاد اعتماد بین هکر و کاربر نهایی که باعث می‌شود کاربر نهایی با خوشحالی اطلاعات شخصی را منتقل کند. توجه داشته باشید هنگامی که شما با متخصصان پشتیبانی فنی واقعی صحبت می کنید، آن‌ها حداقل اطلاعات شناسایی از شما را دارند و به احتمال زیاد به رمز عبور شما نیازی ندارند.

هکرها معمولا بیشترین اطلاعات را با کمترین تلاش می خواهند.

این به این معنی است که آن‌ها احتمالا به جای حمله به قلب سرویس ذخیره‌سازی ابری به کاربران حمله می کنند. بنابراین، شما احتمالا به دنبال یک ارائه دهنده خدمات ذخیره‌سازی ابری با یک تاریخچه خوب می‌گردید که حساب‌ها و داده‌های مشتریان خود را همیشه امن نگه داشته باشد.

شما باید ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری را بررسی کنید تا ببینید کدامیک از آن‌ها بیشترین امنیت را برای اطلاعات شما تامین می‌کنند.

فضای ابری پاداسپیس به پشتیبانی بانک پاسارگاد این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا شما و سازمانی که در آن مشغول به کار هستید، بتوانید بدون نگرانی از امنیت و از دست رفتن اطلاعاتتان، آ‌ن‌ها را ذخیره کنید و در زمان نیاز، از هر مکانی تنها از طریق اتصال به اینترنت به راحتی به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید.

منبع: /computer.howstuffworks.com