پادیوم بلاگ
تکنولوژی بانکی

نکاتی درباره‌ی استفاده از یک سیستم پرداخت مدرن در کسب‌وکار

شادی سجادی
مقالات

مزایای انتقال سیستم پرداخت قدیمی که به انعطاف‌پذیری سیستم مدرن نبوده و قابل تنظیم هم نیستند، واضح است. به ویژه در حال حاضر که تغییراتی سریع شده و رقابت در پرداخت‌ها هم افزایش پیدا کرده است.

یک مانع که باعث می‌شود خیلی از کسب و کارها این کار را انجام ندهند، دشواری درک مهاجرت از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر است.

بیشتر بخوانید:

پادیوم؛ فراتر از یک درگاه پرداخت

مهاجرت شرکت‌ها به پلتفرم‌های مدرن نشان داده است با انجام دادن این‌ کار در یک زمان معقول می‌توان با کمترین ضرر به سرویس‌ها از مزایای آن استفاده کرد.

موفقیت به این بستگی دارد که چالش‌های موجود در برابر مشکلات را شناسایی کنیم و برای حل کردن آن‌ها راهی را پیشبینی کنیم.

سوالات رایج

وقتی زمان مهاجرت می‌رسد، موسسات مالی سوالاتی کلیدی برایشان پیش می‌آید، در رابطه با روند کار و مشکلاتی که ممکن است در این حین اتفاق بیفتند.

بیشتر بخوانید:
ترند‌های صنعت پرداخت در سال ۲۰۱۹

مسائل دقیق درون سازمان‌ها متفاوت است، اما بسته به خواسته‌ها و اهداف منحصر به فردی که هر سازمان دارد، این مشکلات می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مهاجرت به پلتفرم‌های مالی مدرن چقدر زمان می‌برد؟
  • آیا خطری این سرویس‌ها را تهدید می‌کند؟
  • آیا این استراتژی در گذشته از سوی دیگر کسب و کارها موفق بوده است؟
  • آیا اگر چیزی اشتباه پیش برود، گزینه “عقبگرد” وجود دارد؟
  • آیا مهاجرت به پلتفرم جدید، به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا نیازهای منحصر به فرد شرکت را منعکس کند؟

اگر رویکرد مهاجرت به دقت برنامه ریزی شده و ساختار خود را پیدا کند، به کسب و کار‌ها کمک می‌کند تا قبل از آغاز این روند پاسخ این سوالات را پیدا کنند.

پیدا کردن رویکرد مناسب

رویکرد مناسب خود را پیدا کنید

هر کسب و کار منحصر به فرد است، بنابراین شرکت‌های خصوصی قبل از اینکه به جلو بروند، باید رویکرد مناسبی را برای برآورده شدن نیازهای خاص‌شان پیدا کنند.
برای اینکه قبل از رفتن به مرحله بعد متوجه شویم مرحله قبل با موفقیت انجام شده است؛ تست، تبدیل به فرایندی حیاتی می‌شود.

برنامه‌های انعطاف پذیر و پشتیبانی دائم برای اطمینان از این‌که شرکت‌‌ها به اهداف خود برسند و حداکثر ارزش را به دست آورند، کمک می کند.

بعضی از شرکت‌ها دوست دارند به سرعت هر چه تمام‌تراین انتقال را انجام دهند و در مقابل بعضی از شرکت‌های دیگر روی فعال کردن سرویس‌های جدید در جریان کار پرداخت خود تمرکز می‌کنند. هر سازمانی که تصمیم به مهاجرت به یک پلت فرم پرداخت جدید را دارد باید مطمئن باشد که پروژه با دقت طراحی شده است تا نیا‌‌زهای آن‌ها را برآورده کند.

آموزش کارکنان و توسعه فرایندهای عملیاتی جدید از مهمترین عواملی هستند که در این روند باید مورد توجه قرار گیرند. اما با توجه به مقدار زیادی که از جایگزینی تکنولوژی قدیمی با سیستم هایی که مخصوصا برای کسب و کار پرداخت مدرن طراحی شده اند، زمان و سرمایه گذاری مورد نیاز برای غلبه بر این چالش ها نتایج واضح و قابل ملاحظه ای به دست خواهند آورد.