وبسایت Booking.com در سال ۲۰۱۹ تحقیقاتی را در مورد ترندهای تکنولوژی گردشگری و خواستههای مسافران از تکنولوژی بر روی ۲۱.۵۰۰ مسافر از ۹ کشور مختلف انجام داده است.
در مقاله قبلی با همین عنوان، دو ترند اول این تحقیقات را با هم بررسی کردیم. در این مقاله به بررسی سه ترند دیگر و همچنین راهحلهای ارائه شده در این تحقیق میپردازیم. امیدواریم با استفاده از این نتایج، در سال جدید بتوانید تجربه یک سفر خاطره انگیز با استفاده از تکنولوژی را به میهمانان خود هدیه دهید.
ترند 3: تکنولوژی به مسافران کمک میکند تا از کمترین زمانهایشان نیز برای سفر استفاده کنند.
در عصر فعلی، تکنولوژی بیش از گذشته در زندگی روزمره افراد وجود دارد. مردم در هر لحظه به اینترنت و تکنولوژیهای متختلف متصل هستند. اما یک نکته بسیار جالب وجود دارد که باید به آن توجه کنیم. 55 درصد از افراد بیان کردند که هدفشان از سفر کردن، فرار از زندگی روزمره و عادیشان است.
پیشبینی این است که در سال جدید، مردم بیشتر به دنبال استفادهی حداکثر از کوتاهترین زمانهای استراحتشان باشند. در واقع آنها ترجیح میدهند با برنامه ریزی برای سفرهای کوتاه مدت، از کوتاهترین زمانهای استراحتشان، بیشترین استفاده را ببرند.
53 درصد از مسافران نیز بیان کردند، بیشتر تمایل دارند سفرهای کوتاه مدتی برای تعطیلات آخر هفته برنامهریزی کنند، حتی اگر یک سفر چند ساعته باشد.
در مورد مکان اقامت این سفرهای کوتاه مدت نیز تجربیات و نظرات متفاوت بوده؛ 31 درصد از افراد میگویند تمایل دارند در مکانی اقامت داشته باشند که اقامت در آنجا را پیش از آن نیز تجربه کردهاند، در واقع اگر تجربهی خوبی از یک اقامتگاه داشته باشند آنجا به اقامتگاه همیشگیشان تبدیل میشود. در حالیکه 43 درصد از مسافران ترجیح میدهند جایی را برای اقامت رزرو کنند که قبلا تجربهی آن را نداشته باشند و امکانات و خدمات جدیدی که تا به حال تجربه نکردند را به آنان ارائه دهد.
چگونه میتوانید از تکنولوژی کمک بگیرید تا میهمانان برای سفرهای کوتاهمدتشان شما را انتخاب کنند؟

همانطور که در مقاله قبلی گفته شد، سعی کنید با استفاده از تکنولوژیهای بهینه سازی، قیمت خدماتتان را طوری تنظیم کنید که مطابق با وضعیت معیشتی مردم و مناسب با فضای رقابتی موجود بوده و برای یک تعطیلات آخر هفته برای مسافران مناسب باشد.

از طریق رسانههای اجتماعی، به نمایش برتریها و امکانات هتل خود بپردازید و این امکان را برای کاربران فراهم کنید تا بتوانند به راحتی و به صورت آنلاین، عملیات رزرو را انجام دهند.

یک راه ارتباطی با آژانسها و کسب و کارهای محلی ایجاد کنید تا بتوانند امکانات و خدمات تفریحی شما را به مراجعین خودشان نمایش دهند و برای آنها به صورت آنلاین، جا رزرو کنند.
پیشنهاد ما برای کسب و کار شما در این ترند، استفاده از سرویس گردشگری پادیوم است که با فراهم کردن زیرساخت و سرویسهای لازم، میتواند هتل شما را به صدها آژانس و شرکت رزرودهنده متصل کند.
ترند 4: تکنولوژی به افراد کمک میکند تا در سفر تجربیات مورد علاقهی خود را کسب کنند.
برای مسافران فقط رسیدن به مقصد، مهم نیست. اتفاقات و تفریحاتی که در مقصد انجام میشود نیز به اندازه رسیدن به مقصد و حتی بیشتر از آن اهمیت دارد.
مردم دوست دارند از طریق سفر، تجربیات جدید کسب کنند. 60 درصد از افراد گفتهاند اینکه در یک سفر به تجربیاتشان افزوده شود برایشان از اینکه دارایی مادی به دست آورند، اهمیت بیشتری دارد. 47 درصد از افراد دوست دارند بیشتر به سفرهای تاریخی بروند و یا از طریق سفر تجربیات و فعالیتهای ورزشی انجام دهند.
این موضوع به این معنی است که مسافران دوست دارند در زمینهی اهدافی که از یک سفر دارند، راهنماییهای لازم را دریافت کنند.
34 درصد از افراد بیان کردند تمایل دارند امکانی در اختیارشان قرار بگیرد که در مدت زمانی که برای جستجوی مقصد سفر و انتخاب تفریحاتشان میگذارند، صرفه جویی شود. 41 درصد از افراد هم تمایل داشتند از تکنولوژیهایی مانند AI استفاده کنند که به آنها بر اساس علایق و سفرهای پیشینشان، مکانهای تفریحی جدید را پیشنهاد دهد. 52 درصد نیز تمایل داشتند که بتوانند یک راهنمای تور شخصی دیجیتال داشته باشند.
چگونه میتوانید از تکنولوژی کمک بگیرید تا برای میهمانانتان تجربیات مورد نظرشان را ایجاد کنید؟

یک پیامرسان برای برقراری ارتباط با مسافران پیادهسازی کنید تا بتوانید از طریق آن به صورت لحظهای به سوالات آنها پاسخ دهید و تجربیات مختلفتان را در مورد مکانهای تفریحی مختلف در اختیارشان قرار دهید.

از مهمانان سرشناستان بخواهید در مورد تجربیات سفرشان و استفاده از امکانات و خدمات تفریحی شما صحبت کنند و این گفتهها را از طریق فایلهای ویدیویی در شبکههای اجتماعی منتشر کنید و در اختیار افراد قرار دهید.

اطلاعات و تجربیات منحصر به فردی که از مکانهای تفریحی محلیتان وجود دارد، در وبسایتتان قرار دهید و یا از طریق خبرنامه الکترونیکی، آنها را برای مهمانهای گذشته تان بفرستید. همچنین میتوانید برای این مکانها محتوای دیجیتالی نظیر تورهای ویدئویی تهیه کنید و در اختیار افراد قرار دهید.
ترند 5: علایق زیست محیطی و بشردوستانهی مسافران افزایش یافته است.
با توجه به اینکه علاقه جهانی به حقوق بشر، برابری و حفاظت محیط زیست به طور پیوسته در حال افزایش است، در سال جدید این موارد در انتخاب مقصد برای مسافران بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
49 درصد از مسافران مسائل اجتماعی برایشان خیلی مهم است و قبل از سفر حتما در زمینههای اجتماعی، سیاسی و محیط زیستی تحقیق میکنند و 58 درصد از مسافران تمایل ندارند به محلی سفر کنند که تاثیرات منفی از افراد و محیط آن میگیرند و یا سفر آنان به آن محل باعث ایجاد تاثیرات منفی بر روی مردم محلی آنجا میشود.
چگونه می توانید از تکنولوژی استفاده کنید تا توجه مسافرانِ آگاه را جلب نمایید؟

رویدادهای محلی و فعالیتهای اجتماعی مربوط به محیط خودتان را در صفحههای اجتماعی و وبسایتتان منتشر کنید. نحوه حضور مهمانان را برایشان توضیح دهید و آنها را از مسائل امنیتی مرتبط با منطقه خود آگاه کنید. تاثیرات مخربی که مسافران بر روی محیط زیستتان گذاشته بودند و همچنین چگونگی جبران آنها را نیز بیان کنید.

از تکنولوژی برای گرفتن بازخورد از مشتریانتان استفاده کنید تا افراد بتوانند نظراتی را که مشتریان دربارهی تعهد شما درباره محیط زیست و کاهش تاثیرات مخرب زیست محیطی داده اند را مشاهده کنند.

از تکنولوژی پیامرسان استفاده کنید و از آن طریق در هر لحظه از سفر و پیش از آن اطلاعاتی که در زمینههای مختلف اجتماعی و محیط زیستی نیاز دارند، در اختیار مسافران قرار دهید و پاسخگوی سوالاتشان باشید.

از ابزارهای تبلیغاتی که به محیط زیست آسیب میرسانند استفاده نکنید و یا بسیار کم استفاده کنید. همچنین میتوانید برای آن دسته از میهمانانی که کمتر از مواد مخرب زیست محیطی استفاده کردند و یا اتاقشان را تمیز تحویل دادند، تخفیفات ویژهای قائل شوید.
پیشنهاد پادیوم برای کسب و کار شما در دو ترند انتهایی، استفاده از سرویس پیامرسان پاد است.
با استفاده از این پلتفرم شما میتوانید هر کدام از امکانات مرتبط با پیام رسانی را که در کسب و کارتان به آن احتیاج دارید، در کمترین زمان ممکن و به راحتی پیاده سازی کنید.
منبع:
در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید
این مطلب برای من مفید بود