پادیوم بلاگ

بیست و چهارمین خبرنامه هفتگی پادیوم منتشر شد!

ندا خراسانی
اخبار

بیست و چهارمین خبرنامه هفتگی پادیوم با محوریت Open API، کسب‌وکار، دولت دیجیتال و بانک‌داری باز و با بررسی اخبار‌ ۸ الی ۱۴ دی‌ماه، منتشر شده است.

می‌توانید محتوای کامل این شماره از خبرنامه را از طریق لینکی که در انتهای این مقاله قرار داده شده است، دریافت کنید.

مروری بر مهم‌ترین اخبار اکوسیستم ایران

افزایش امنیت تراکنش‌های بانکی

مرحله‌ی سوم طرح رمز دوم پویا از هفته‌ی گذشته آغاز شده است و تمامی بانک‌ها موظف شده‌اند تا انتهای این هفته محتوای پیامک رمز پویا خود را بر اساس این طرح بانک مرکزی، استانداردسازی کنند. بر این اساس، پیامک رمز دوم پویا، علاوه بر رمز، باید نوع تراکنش، مبلغ و نام پذیرنده را نیز به اطلاع کاربران برساند. 

مروری بر مهمترین اخبار جهان

دسترسی هکرهای SolarWinds به کد‌های مایکروسافت

در روزهای گذشته، هکرها از طریق نرم‌افزار SolarWinds توانستند حمله‌ی زنجیره‌ای مدیریت‌شده‌ای به شبکه‌ی مایکروسافت داشته باشند. هدف از این حمله، دسترسی به شبکه‌ی داخلی مایکروسافت و دستیابی به تعدادی از حساب‌های کاربری داخلی بود که دارای مجوز دسترسی به مخازن کد منبع مایکروسافت هستند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر این خبر می‌توانید این شماره از خبرنامه هفتگی پادیوم را مطالعه کنید.

Practice Problems؛ ویژگی جدید یادگیری گوگل

گوگل، فقط یک موتور جستجوی تصادفی نیست؛ در حال حاضر، این غول فناوری سعی دارد با ارائه‌ی ویژگی‌‌های جدید، خود را به ابزاری سودمند برای کاربران تبدیل کند. ویژگی جدیدی که گوگل سعی دارد آن را در سال ۲۰۲۱ رونمایی کند، Practice Problem نام دارد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا با دسته‌بندی نتایج جستجو، بتوانند در رابطه با یک موضوع خاص، نمونه سوالات و راهنماهای مختلفی را مشاهده کنند.

پنج تکنولوژی قابل‌توجه مایکروسافت در سال ۲۰۲۱

در این شماره از خبرنامه پادیوم، پنج فناوری مایکروسافت را مورد بررسی قرار داده‌ایم که فکر می‌کنیم در سال ۲۰۲۱ بزرگ‌ترین تاثیر را بر روی کسب‌و‌کارها و کاربران خواهند گذاشت. این فناوری‌ها عبارتند از:

  • متا سیستم‌عامل برای دستگاه‌های موبایل
  • جستجوی یکپارچه و جهانی
  • Edge هوشمند
  • کامپیوتر شخصی ابری
  • ویندوز ۱۰X

جزئیات بیشتر این اخبار را می‌توانید در بیست و چهارمین خبرنامه هفتگی پادیوم مطالعه کنید.
لینک دانلود خبرنامه‌ی بیست ‌و ‌چهارم

همچنین برای مطالعه خبرنامه‌‌ی قبلی و سایر خبرنامه‌های هفتگی، کافی است به بلاگ پادیوم مراجعه کنید.