پادیوم بلاگ
بیست و دومین خبرنامه

بیست و دومین خبرنامه هفتگی پادیوم منتشر شد!

ندا خراسانی
مقالات

بیست و دومین شماره‌ی خبرنامه هفتگی پادیوم با محوریت Open API، کسب‌وکار، دولت دیجیتال و بانک‌داری باز و با بررسی اخبار ۲۴ الی ۳۰ آذر ماه منتشر شد.

مروری بر مهم‌ترین اخبار اکوسیستم ایران

تفاهم‌نامه فناپ‌تک، شناسا و مرکز نوآوری اروندتک

شرکت‌های فناپ‎تک، شناسا و مرکز نوآوری اروندتک به‌منظور ایجاد بستری برای همکاری و هم‌افزایی در تامین و ارائه خدمات به صاحبان طرح‌های خلاق و کسب‌وکارهای‌نوپا، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. شرکت فناپ‌تک یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت فناپ و بانک پاسارگاد است که از سال ۱۳۹۴ در منطقه آزاد اروند برای اولین بار اقدام به تولید کارت‌خوان در داخل کشور کرده است. جزئیات مرتبط با این تفاهم‌نامه را می‌توانید در بیست و دومین خبرنامه هفتگی پادیوم مطالعه کنید.

لغو الکامپ ۹۹ و برگزاری آنلاین الکام‌استارز

با توجه به شیوع ویروس کرونا، محمدباقر اثنی‌عشری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور خبر از لغو الکامپ در سال ۹۹ داد. وی همچنین اعلام کرد با توجه استقبال استارتاپ‌ها از رویداد جانبی الکام استارز، بخش‌هایی از این رویداد به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. جزئیات مرتبط با برگزاری الکام‌استارز آنلاین و همچنین زمانبندی ثبت‌نام و ارسال مدارک را در این شماره از خبرنامه پادیوم مطالعه کنید.

مروری بر مهمترین اخبار جهان

مقصر اصلی قطع شدن جی‌میل و یوتیوب

گوگل علت اختلال گسترده‌ی‌ سرویس‌های مختلف مانند جی‌میل و یوتیوب را که در اواسط هفته‌ی پیش به وجود آمد، خطایی در سیستم احراز هویت آنلاین کاربران تشخیص داد. به نظر می‌رسد در حین جابه‌جایی ابزارهای احراز هویت گوگل به فضای ذخیره‌سازی جدید، برخی از داده‌ها به اشتباه منتقل شده‌اند.

رویای گسترش یافتن بانک‌داری دیجیتال در آفریقا

به تازگی Umba، بانکی دیجیتال برای بازارهای نوظهور آفریقا، توانست مبلغ دو میلیون دلار سرمایه‌ی‌ اولیه را از طریق سرمایه‌گذاران خود تامین کند. این بانک در اپلیکیشن موبایل خود، امکاناتی رایگان مانند امکان بررسی وضعیت حساب، انتقال پول فوری همتا به همتا و… را  ارایه می‌دهد که در تضاد با موانع پرهزینه‌‌ی موجود در موسسات بانکی آفریقا است.

پایان سلطه‌ی رمزهای عبور

به گفته‌ی مایکروسافت در سال ۲۰۲۰، برای فاصله گرفتن از سیستم‌ احراز هویت مبتنی بر رمز عبور، پیشرفت‌های چشمگیری صورت گرفته است. هر ماه ۱۵۰ میلیون نفر، از سیستم‌های بدون رمز مایکروسافت استفاده می‌کنند. این افراد کسانی هستند که از روش Windows Hello (از طریق اثر انگشت یا تشخیص چهره) برای احراز هویت استفاده می‌کنند.

جزئیات بیشتر این اخبار را می‌توانید در بیست و دومین خبرنامه هفتگی پادیوم مطالعه کنید.
لینک دانلود خبرنامه بیست و دوم

همچنین برای مطالعه خبرنامه بیست و یکم و سایر خبرنامه‌های هفتگی می‌توانید به بلاگ پادیوم مراجعه کنید.