پادیوم بلاگ
بانکداری-و-تکنولوژی-ابر

استفاده از تکنولوژی ابر چه کمکی به کسب و کار‌های متکی به پرداخت می‌کند؟

شادی سجادی
مقالات

برای سازمان‌های خدمات مالی که به دنبال مزایای رقابتی به خصوص در زمینه در پرداخت هستند، استفاده از تکنولوژی ابر می تواند یک تمایز کلیدی باشد. اعمال برنامه‌ها در ابر باعث انعطاف‌پذیری می شود. بسیاری از کسب و کارها نیز امروزه به دنبال استفاده از ابر هستند.

بانکداری نوین با استفاده از تکنولوژی ابر

بانکداری

بر خلاف زیرساخت‌های قدیمی، ابرها به موسسات مالی کمک می‌کنند انعطاف پذیری کاملی داشته باشند و کنترل منابع مورد نیاز برای پردازش پرداخت‌ها را در هر زمانی داشته باشند. به طور سنتی، بانک‌ها همیشه در تلاش بوده‌اند تا برای دسترسی به حداکثر پرداخت، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و سخت افزاری را با سطح حداکثر پردازش فراهم کنند.

اما در محاسبات ابری،دیگر ضروری نیست که ظرفیت فناوری اطلاعات را که اغلب هم مورد نیاز نیست بیش از حد مورد استفاده بالا برد. در زمان‌هایی که تقاضا افزایش پیدا می‌کند و پردازش بیشتر می‌شود؛ سیستم های ابر، چابکی لازم برای افزایش درخواست را تامین می‌کنند.

تکنولوژی ابر به کاهش هزینه‌های موسسات بانکی کمک می‌کند.

علاوه بر این، ابر مزایای هزینه ای قابل توجهی را ارائه می‌دهد. که باعث کاهش نیاز موسسات مالی برای نگهداری سرور، سرمایه گذاری برای زمانبندی‌های به روزرسانی بخش IT و انجام تعمیرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌شود.

استفاده از برنامه‌های کاربردی در ابر در صنعت بانکی و مالی دنیا به شدت رایج است، اما بسیاری از شرکت‌ها زمانی طولانی را برای رسیدن این فناوری در نظر گرفته‌اند. در این صنعت که به طور سنتی بسیار ریسک پذیر است؛ سازمان‌ها در مورد حفظ حریم خصوصی داده‌ها، امنیت سیستم عامل‌های ابری عمومی و توانایی به اشتراک گذاشتن اطلاعات نگرانی‌هایی دارند.

با این حال، با افزایش به‌ کارگیری ابر در چند سال گذشته، به نظر می‌رسد که این چالش‌ها برطرف شده و پاسخ‌ سوالات رایج بیزنس‌ها در این زمینه داده شده است.

دنیا در حال پرواز به سمت تکنولوژی ابر است.

نظرسنجی Thomson Reuters، نشان می‌دهد شرکت‌های مالی در حال برنامه‌ریزی برای افزایش سرمایه‌گذاری خود در ابر هستند با ارقامی کمتر از یک سوم بودجه فناوری اطلاعات گرفته تا تا تقریبا نصف آن.

شایع ترین نگرانی‌های استفاده از ابر، مربوط به امنیت نیست، بلکه جایی است که اطلاعات حساس قرار است در آنجا ذخیره شود.

قوانین جدید بین‌المللی مقررات حفاظت کلی داده‌های اتحادیه اروپا تمرکز بر حفظ حریم خصوصی را تشدید می کنند و امنیت نیز پیشرفت چشمگیری پیدا کرده است، به این معنی که ابر به طور روزافزون در حال تبدیل شدن به یک راه‌حل همه جانبه مناسب است.


برنن کارلی
مدیرکل جهانی پیشنهادات سرمایه‌گذاری برای کسب و کار مالی و ریسک‌پذیر

با توجه به صنعت پرداخت، فناوری‌های ابر در حال حاضر برای بسیاری از سازمان‌هایی که می خواهند انعطاف پذیری، کنترل هزینه‌ها و تجربیات مثبتی را برای مشتریان خود ایجاد کنند، بسیار حیاتی هستند.

ابرها در سال‌های آینده اهمیت بیشتری را به عنوان یک تمایز رقابتی پیدا می‌کنند، بنابراین کسب و کارها باید اطمینان حاصل کنند که راه‌حل‌های پرداختی که انتخاب می‌کنند برای موفقیت در این محیط مدرن طراحی شده باشند.